חלוקת הר הבית וסילוק הירדנים - התוכנית של חבר הכנסת מהליכוד

חבר הכנסת עמית הלוי מקדם תוכנית מקיפה להר הבית במסגרתה יחולק שטח ההר בין היהודים והמוסלמים תוך סילוק הירדנים מההר. הלוי: "כיפת הסלע היא המקום שעליו עמד בית המקדש. זה צריך להיות הקו המנחה שלנו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/06/23 09:24 יח בסיון התשפג

חלוקת הר הבית וסילוק הירדנים - התוכנית של חבר הכנסת מהליכוד
הר הבית, תוכנית לחלוקת השטח בין היהודים והמוסלמים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תוכנית מהפכנית ונפיצה: חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד מקדם תוכנית מקיפה להר הבית הכוללת את סילוק הירדנים מההר וחלוקת שטח ההר בין יהודים ומוסלמים, כך חושף העיתונאי שלום ירושלמי ב"זמן ישראל". על פי התוכנית, המוסלמים יקבלו את מסגד אל אקצא ונספחיו בעוד היהודים יקבלו את השטח המרכזי והצפוני בהר ובתוכו כיפת הסלע. למרות שהלוי מצהיר במפורש על תוכניתו, הוא אינו מפרט את הצעדים המעשיים או הצעות חוק ספציפיות בעניין. 

הסרת ההגבלות מיהודים וסילוק הירדנים

תוכניתו של הלוי כוללת גם את שינוי הגישה כלפי עולים יהודיים להר, עליהם יש כיום הגבלות רבות הכוללות איסור תפילה וביקורים מצומצמים. על פי תוכניתו של הלוי, ליהודים ותיירים תותר הכניסה להר מכל השערים הסובבים אותו, בדומה למוסלמים. הלוי אומר לשלום ירושלמי כי "צריך לנרמל או להתייחס אחרת למצב וכל ההגבלות המוטלות עלינו ירדו מסדר היום. אנחנו צריכים לעלות להר בלי שוטרים שילוו אותנו. למה זה קרה? כי לא ייצרנו את הנרטיב הנכון, שהר הבית הוא שלנו".

חכ"ל עמית הלוי

ח"כ עמית הלוי, תוכנית להר הבית. צילום: Gershon Elinson/Flash90

תוכניתו של הלוי כוללת כאמור, גם את סילוקם של הירדנים מההר: "אנחנו נותנים מעמד למדינה זרה על הר הבית? מה פתאום? זה חוטא להיסטוריה, למה שלא ניתן להם מעמד גם בדיזנגוף סנטר, זו טעות נוראית, צריך לבטל את המעמד הזה. אני יודע שזה אירוע, זה הסכם בין מדינות, אבל צריך להתמודד. זה דורש שינוי גם אם מדובר בתהליך שייקח זמן" הוא אומר.

הר הבית, ארכיון

עליית יהודים להר הבית, ארכיון. צילום: מנהלת הר הבית

הלוי עלה להר הבית ביום ירושלים

חבר הכנסת הלוי, שבעצמו עולה מפעם לפעם להר ואף עלה ביום ירושלים האחרון אומר: "אנחנו לא מתפרצים לשום מקום. דוד המלך קנה את השטח מהיבוסים. על המתחם הזה משחקים היום כדורגל ועושים פיקניקים. צריך לשים לזה סוף. יש בדרום ההר מסגדים ואנחנו מכבדים את זה. תתפללו שם ותנו לנו את החלק שלנו".