גפני לנתניהו: "מבקש ממך למנוע את העלייה להר הבית"

לאחר שחברי כנסת מהקואליציה עלו להר הבית, שולח חבר הכנסת מיהדות התורה מכתב לראש הממשלה ומבקש למנוע את המשך עליית הח"כים להר: "מהווה חילול הקודש, הינך יודע למנוע מתחים מיוחדים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/05/23 13:34 כז באייר התשפג

גפני לנתניהו: "מבקש ממך למנוע את העלייה להר הבית"
גפני ונתניהו, מבקש הפסקת ביקורי ח"כים בהר הבית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העלייה להר הבית: כחלק מאירועי חגיגות יום ירושלים, עלו הבוקר (ה') מספר חברי כנסת להר הבית. במכתב ששולח חבר הכנסת משה גפני לראש הממשלה, הוא מבקש למנוע את המשך עליית חברי הכנסת להר: "מבקש ממך למנוע את העלייה להר הבית, הן בנושא המדיני, הן בנושא הבטחוני והעיקר כי אין סיבה לכך".

"העלייה להר לא מגלה ריבונות"

במכתב לנתניהו כותב גפני: "לאחרונה, חברי כנסת ושרים עולים להר הבית, רק היום עלו לשם מספר רב של נבחרי ציבור מסיעות שונות וההחלטה היא בידך" גפני מוסיף כי "העלייה להר לא מגלה ריבונות, להיפך היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי".

דוד ביטן, נוקט הליכים כנגד ערוץ 14

דוד ביטן, התנגד גם לעליית ח"כים להר הבית. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אל תאפשר את שינוי המצב בנושא העלייה להר הבית"

בסיום המכתב כותב גפני: "הינך יודע למנוע מתחים מיותרים, ואני שב ומבקש ממך גם היום בשם שותפים רבים שלך אנא אל תאפשר את שינוי המצב בנושא העלייה להר הבית מקום מקדשינו". מוקדם יותר היום, התבטא גם חבר הכנסת דוד ביטן בנושא ואמר: "אני רואה באופן לא ראוי את העובדה שכמה חברי כנסת מהליכוד עולים היום להר הבית, זה לא מה שצריך לעשות וכמו שאמרתי אנשים הפכו להיות קיצוניים, חלק מהסיעה וזה לא צריך להיות ככה".

המכתב של גפני לנתניהו

המכתב של גפני לנתניהו צילום: ללא