לימודי תנ"ך מכיתה ב': המהלך של קיש לחיזוק היהדות בבתי הספר

לאורך כל השנה בכל שכבות הגיל: על פי דיווחים, משרד החינוך יחייב את בתי הספר הממלכתיים ללמד תנ"ך החל מכיתה ב', כחלק מהניסיון להפוך את המקצוע לחלק מלימודי הליבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 15:01 יז בסיון התשפג

לימודי תנ"ך מכיתה ב': המהלך של קיש לחיזוק היהדות בבתי הספר
ילמדו תנ"ך מכיתה ב', ארכיון, צילום: Miriam Alster/Flash90

משרד החינוך יחייב את בתי הספר היסודיים הממלכתיים להתחיל ללמד תנ"ך החל מכיתה ב', זאת כחלק ממהלך שהמשרד מקדם, להפיכת התנ"ך לחלק ממקצועות הליבה. על פי ההחלטה, לימודי התנ"ך יימשכו לאורך כל שנת הלימודים ובגל שכבות הגיל, כך נחשף היום (ג') ב"הארץ". יש לציין כי המהלך הזה ישלול ממנהלי בית הספר את הגמישות שאפשרה להם בעבר להחליט כיצד לפרוש את החומר הלימודי לאורך השנה. 

נבחר הנושא השנתי של מערכת החינוך

בתוך כך, משרד החינוך הודיע היום כי הנושא השנתי לשנת הלימודים הקרובה הוא "מיצוי ומצוינות". "הבחירה בנושא זה מעבירה לכל תלמידה ותלמיד במערכת החינוך את המסר להשקיע, להתאמץ ולעודד את התלמידים לפעול מתוך הנעה פנימית וטבעית המקדמת אותם ומובילה להצלחה ולצמיחה", נמסר מטעם משרד החינוך. "המצוינות תאפשר לכל תלמידה ותלמיד להתחבר למקורות הכוח שלהם, למצות את הפוטנציאל הטמון בהם ולקדם את תחומי העניין שלהם".

יואב קיש בראיון לכיפה

יואב קיש בראיון לכיפה צילום: כיפה

שר החינוך, יואב קיש אמר כי, "מצוינות אישית היא המנוף לשדרוג מערכת החינוך של מדינת ישראל, שכן, היא מביאה לידי ביטוי את היתרונות של כל תלמיד ותלמידה באופן ייחודי ונותנת להם כלים ייעודיים להצלחה ולמיצוי יכולותיהם".