בחירות לרבנות הראשית

ליברמן על הדרישה לשני רבנים ראשיים חרדים: "התקפלות של הקואליציה"

יו"ר ישראל ביתנו מתייחס להודעה של סיעת דגל כי תציב מועמד חרדי לרב הראשי האשכנזי, ואומר ל"חדשות כיפה" כי מינוי רבנים ראשיים חרדים יהווה "פגיעה נוספת בתנועה הציונית" | לפיד: "הממשלה מקימה ועדה מיותרת שכבר קיימת"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 05/06/23 14:43 טז בסיון התשפג

ליברמן על הדרישה לשני רבנים ראשיים חרדים: "התקפלות של הקואליציה"
חה"כ אביגדור ליברמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישיבות הסיעה השבועיות מתקיימות היום (ב') בכנסת. יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס בדבריו לסוגיית מינוי הרב הראשי והצעד של דגל התורה. בדבריו התייחס גם לאירועי החריג בגבול מצרים ולרפורמה המשפטית. 

"מינוי רבנים ראשיים חרדים - עוד פגיעה בתנועה הציונית"

לשאלת "חדשות כיפה" על הדרישה החרדית למנות שני רבנים ראשיים חרדים, השיב ליברמן: "יש פה התקפלות של הקואליציה בפני הדרישות החרדים. תמיד רבהיה נהוג שיהיה רב ראשי ציוני ממחנה של הציונות הדתית. מינוי רבנים ראשיים חרדים זה עוד פגיעה בתנועה הציונית ועוד התקדמות בכיוון של מדינת הלכה" 

"כמו שאמרתי, הקואליציה הזאת מעודדת רוב אנטי ציוני דמוגרפית וגם ברמת העמדות והתפיסות וכל מה שקשור ליהדות. לעסקני ש"ס ויהדות התורה אין שום מונופול על היהדות, הם הכת הכי קרובה ליהדות, הם מסלפים את היהדות לטובת כוח כסף וכבוד, לתת להם את שתי העמדות האלה זאת תהיה כניעה מבישה".

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא | צילום: חדשות כיפה

"אתם פוגעים ביכולת שלנו לערער את שלטון נתניהו"

בנוגע למשא ומתן בבית הנשיא אמר יו"ר ישראל ביתנו: "אני לא יודע אם יש מו"מ, משחק האשמות, או ניסיון לבנות אליבי מראש מי אשם בכישלון. הניסיון להגיע להסכמה בבית הנשיא רק יחזק את שלטון נתניהו, ויעניק לגיטימציה לכל ההפיכה המשפטית. זאת עזרה לנתניהו בניסיון שלו למסמס את המחאה, ומכה קשה לרצון לכונן חוקה ולהקים בית משפט לחוקה". 

ליברמן פנה לראשי האופוזיציה: "תפסיקו עם המשחק הזה, אתם פשוט פוגעים ביכולת שלנו לערער את שלטון נתניהו ואתם גם פוגעים בסיכוי לא רק לדבר אלא לכונן חוקה בעתיד. כל המהלך הזה של טלאי על טלאי להעביר כמה סעיפים גורם רק נזק".

"יש כבר יש ועדה כזו, היא הוקמה לפני חצי שנה"

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" להודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו מאתמול, לפיה תוקם ועדה שרים לטיפול ביוקר המחיה: "הממשלה כינסה היום את ועדת השרים החדשה שהוקמה לטיפול ביוקר המחיה. שר האוצר לא נוכח, שר הכלכלה לא נוכח. יש דבר אחד שראוי לציין: יש כבר יש ועדה כזו, היא הוקמה לפני חצי שנה, קוראים לה הקבינט החברתי כלכלי ותפקידו לעסוק ביוקר המחיה".

חה"כ יאיר לפיד |

חה"כ יאיר לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד המשיך ותקף את המצב הכלכלי: "האינפלציה לא נעצרת, העגלה בסופר מתייקרת, אנשים שוברים חסכונות, מעמד הביניים הישראלי קורס, והממשלה מקימה ועדה מיותרת שכבר קיימת במקום לעשות את העבודה שלה. ככה לא מתנהלת ממשלה מתפקדת". לדבריו, מה שהממשלה צריכה לעשות זה "לסגור לפחות עשרה משרדי ממשלה מיותרים לגמרי, לפתוח את שוק המזון והטואלטיקה לתחרות, כמו שאנחנו עשינו כשהבאנו לכאן רשתות כמו 'קארפור', לקחת שמונה מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים ולהשתמש בהם כדי להוריד את המע"מ בשני אחוז".

בסיום דבריו אמר כי מעל הכל הממשלה צריכה לעצור את החקיקה המשפטית: "במקום ועדות כל מה שהם צריכים לעשות זה להודיע שהם יורדים מההפיכה המשטרית. זה ייתן ודאות למשק, ובכלכלה ודאות זה הדבר הכי חשוב. זה יחזיר השקעות זרות שברחו, זה יחזיר לחיים את ההייטק. זה מה שהמדינה הזו צריכה, לא עוד ועדה שהיא תרגיל ריק ונפוח של יחסי ציבור מיותרים".