האלימות בחברה הערבית פרויקטור חדש ימונה: "לשים את המאבק הזה בראש סדר העדיפויות של המשרד"

בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון לאומי עם מפכ"ל המשטרה ומפקדי המחוזות הוחלט על מינוי פרויקטור מיוחד שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי: "בכוונתי להקצות משאבים אדירים על ידי הבאת שוטרים לשטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/06/23 14:13 טז בסיון התשפג

פרויקטור חדש ימונה: "לשים את המאבק הזה בראש סדר העדיפויות של המשרד"
שוטרים ברמלה אחרי רצח נוסף, ארכיון | , צילום: Yossi Aloni/Flash90

אחמד חאזם שריף, תושב קלנסווה בשנות ה-40 לחייו, נורה הלילה למוות ברכבו. שעות לאחר מכן, עומר עואלי, תושב אעבלין בשנות ה-20 לחייו, נרצח ביריות. מתחילת 2023 מספר הנרצחים הערבים עומד כבר על 89. בתום הערכת מצב שקיים בימים האחרונים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקדי המחוזות במשטרה, החליט בן גביר כי ימונה פרויקטור מיוחד שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי.

"להקצות משאבים אדירים לשם כך"

נציין כי מינוי פרויקטור עלה כבר בהערכות מצב שקיימו השר והמפכ"ל בשבועות האחרונים ונראה כי בכוונתו של בן גביר לחפש ולמנות אחד כזה עוד בשבועיים הקרובים. בלשכת השר אומרים כי בן גביר רואה חשיבות גדולה למנות פרויקטור אשר יהיה בקשר רציף עם השר והמפכ"ל ויהיה אחראי להכנה וביצוע של תוכניות אופרטיביות להפחתת הפשיעה במגזר הערבי. 

בן גביר מסר כי בכוונתו "לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי. בכוונתי להקצות משאבים אדירים לשם כך על ידי הבאת שוטרים לשטח, העלאת שכר שוטרים והקמת המשמר הלאומי".

השר איתמר בן גביר |צילום: Ben Hakoon/Flash90

מספר הקורבנות במגזר הערבי בשנת 2022 עמד על 116, בשנת 2021 המספר עמד על 126 קורבנות, בשנת 2020 על 96, בשנת 2019 על 89 ובשנת 2018 המספר עמד על 71 קורבנות (נתוני "יוזמות אברהם"). כאמור, עוד לא חלפה חצי מ-2023 ומספר הנרצחים הערבים עומד על 89.


(ארכיון)