בחירות לרבנות הראשית

לא מתרגש מגפני: סמוטריץ' נפגש עם הרב מאיר כהנא

שר האוצר ומועמד הציונות הדתית לרב הראשי לישראל, הרב מאיר כהנא נועדו לאחר ישיבת הקבינט, וסיכמו לעבוד בתיאום מלא כדי להביא לבחירתו של הרב לתפקיד: "כשיש אחדות יש סיעתא דשמיא ותוצאות טובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 11:19 טז בסיון התשפג

לא מתרגש מגפני: סמוטריץ' נפגש עם הרב מאיר כהנא
השר סמוטריץ' עם הרב כהנא | , צילום: הציונות הדתית

ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל, בחרה אתמול את הרב מאיר כהנא כמועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי מטעם הציונות הדתית. אמש, לאחר ישיבת הקבינט, נפגש יו"ר מפלגת הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', עם הרב כהנא ובירך אותו על הבחירה בו למועמד לבחירות לרבנות והביע את תמיכתו המוחלטת בו.

השניים שוחחו על המשך המהלכים עד הבחירות וסיכמו לעבוד בתיאום מלא כדי להביא לבחירתו של הרב כהנא לרב הראשי. השר סמוטריץ' אמר לרב כהנא: "האחדות המיוחדת של כל גווני הציבור הדתי לאומי בוועדת הרבנים היתה מרגשת וכשיש אחדות יש סיעתא דשמיא ותוצאות טובות. בעזרת השם נמשיך ונפעל יחד למען חיזוק הרבנות הראשית וזהותה היהודית של המדינה".

גפני חותר תחת ההסכם עם סמוטריץ'

אמש הוציאה סיעת דגל התורה הודעה בה נכתב בניגוד להסכמים הקואליציוניים, כי יעמידו מועמד חרדי לרב הראשי האשכנזי. בתגובה, גורמים בכירים בציונות הדתית יצאו במתקפה נגד הסיעה החרדית: "לציונות הדתית מגיע רב ראשי ציוני דתי נקודה"כך פרסם העיתונאי יואלי ברים. "כלל הרבנים מהמגזר מכל הקצוות התכנסו וקיבלו את ההחלטה שתהיה מקובלת על כולנו. אם תרצו- מועצת חכמי התורה של הציונות הדתית החליטה. לא ניתן לערער על כך".  לאור ההתפתחות האחרונה, בש"ס העבירו מסר מרגיע לציונות הדתית ואמרו כי ההסכם ביניהם "שריר וקיים".