8 שנים לאחר הפיגוע: שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד

בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם על המחבל מעאד חאמד, שביצע את פיגוע הירי בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד ביוני 2015 | בנוסף לעונש הכבד, ישלם המחבל פיצויים למשפחות בסך של מיליון ו-90 אלף שקלים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/06/23 08:15 טז בסיון התשפג

8 שנים לאחר הפיגוע: שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד
צילום: מתוך הפייסבוק

8 שנים לאחר הפיגוע: בית המשפט הצבאי גזר אתמול (א') את דינו של מעאד חאמד, אשר הורשע על פי הודאתו בעבירות של גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש, בגין גרימת מותו של מלאכי רוזנפלד הי"ד בתאריך 29 ביוני 2015. בנוסף הורשע הנאשם בעבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות. 13 שנה לפני הרצח, איבדה משפחת רוזנפלד את בנה הבכור, סגן יצחק רוזנפלד, טייס בחיל האוויר שנהרג בטיול ג'יפים בנחל צאלים בשנת 2002. 

המחבלים שרצחו את מלאכי רוזנפלד

המחבלים שרצחו את מלאכי רוזנפלד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקים חוליה צבאית מטעם חמאס במטרה לבצע פיגועים נגד ישראלים

המחבל הורשע בכך שהקים חוליה צבאית מטעם ארגון הטרור חמאס, במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי. במסגרת זו, ביום 29 ביוני 2015, ירה  הנאשם לעבר רכב פרטי שבו שהו ארבעה נוסעים ישראלים. בפיגוע זה נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד ונפצעו יושבי רכב נוספים. כמו כן, הנאשם הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף מחודש יוני 2015.

מלאכי ויצחקי רוזנפלד ז"ל

מלאכי ויצחקי רוזנפלד ז"ל צילום: ללא קרדיט

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, גזר בית המשפט הצבאי על המחבל שני מאסרי עולם. בנוסף נקבע שהנאשם ישלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך כולל של מיליון ו-90 אלף שקלים. התביעה הצבאית עומדת בקשר עם בני משפחת המנוח ונפגעי העבירה, מעדכנת אותם בהתפתחויות ומעניקה להם את כלל הזכויות המגיעות להן כנפגעי עבירה על פי חוק.