שבע שנים אחרי: הורשע המחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד

בשנת 2015 נרצח ביריות מלאכי רוזנפלד והמחבל שביצע את הפיגוע לא נתפס | בחודש אפריל האחרון כוחותינו שמו עליו את ידיהם, וכעת בית המשפט הצבאי הרשיע אותו, על פי הודאתו, בגרימת מותו בכוונה של רוזנפלד ובעבירות ביטחון נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 17:49 ז בכסלו התשפג

שבע שנים אחרי: הורשע המחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד
פעילות צה"ל הלילה, צילום: דובר צה"ל

לאחר שנתפס בחודש אפריל האחרון, בית המשפט הצבאי הרשיע את המחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד. מהחבל שנתפס הוא מעאד חאמד, שהורשע על-פי הודאתו בעבירות של גרימת מותו בכוונה של רוזנפלד בפיגוע ירי ב-29 ביוני 2015, בניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות. נציין כי עבירת גרימת מוות בכוונה היא המקבילה לעבירת הרצח ביהודה ושומרון.

הקים חוליה צבאית מטעם ארגון הטרור חמאס

על פי כתב האישום, הנאשם הקים חוליה צבאית מטעם ארגון הטרור חמאס, במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי. בין היתר, הנאשם ירה לעבר רכב פרטי שבו ארבעה נוסעים ישראלים, ביום 29 ביוני 2015.

באירוע נרצח כאמור רוזנפלד ונפצעו נוסעים אחרים. כמו כן, הנאשם הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף מחודש יוני 2015.צהטיעונים לעונש יישמעו בעוד כחודש. מדובר צה"ל נמסר כי התביעה הצבאית עומדת בקשר עם משפחת רוזנפלד ומעדכנת אותה בהתפתחויות.

אביו של רוזנפלד אחרי התפיסה: "מטלטל ומרגש"

בראיון לגלי צה"ל אחרי התפיסה, אמר אביו של רוזנפלד, אליעזר: "הייתי בחזרות של תזמורת, ופתאום ראיתי הרבה טלפונים. קיבלתי את הבשורה מאיש צבא, שאמר שהרוצח צמא הדם נתפס. זה מטלטל ומרגש מאוד - אנחנו סוגרים מעגל".

מלאכי ויצחקי רוזנפלד ז"ל

מלאכי ויצחקי רוזנפלד ז"ל צילום: ללא קרדיט