הבחירות לרבנות הראשית נשוי לרופאה וסגן אלוף במילואים: זה המועמד הנבחר של הציונות הדתית

לאחר שהרב מאיר כהנא נבחר על ידי ועדת הרבנים של הציונות הדתית כמועמד לרב הראשי האשכנזי לישראל - בדקנו מה היו תפקידיו האחרונים של הרב, באילו מוסדות התחנך ובמה עוסקת אשתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 18:02 טו בסיון התשפג | עודכן בתאריך 04/06/23 18:18

נשוי לרופאה וסגן אלוף במילואים: זה המועמד הנבחר של הציונות הדתית
הרב מאיר כהנא, צילום: חדשות כיפה

ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל הכריעה היום (א') כי הרב מאיר כהנא יהיה מועמד הוועדה לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. הבחירה ברב כהנא הגיעה לאחר סיבוב שני בין הרבנים מיכה הלוי ומאיר כהנא, זאת לאחר ששניהם קיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון אך לא מספיק לרף שקבעו בוועדה לבחירת הנציג.

הרב אליקים לבנון והרב מאיר כהנא

הרב יעקב אריאל והרב מאיר כהנא צילום: כיפה

נשוי לרופאה, מתגורר בעין כרם, אב בית דין באשקלון

הרב מאיר כהנא בן ה- 54, נולד בבת ים והתחנך בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" ובישיבת ההסדר קריית שמונה. לאחר נישואיו, קיבל הסמכה לדיינות בכולל "ארץ חמדה" בירושלים. הוא עבד במשך עשור בתור ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם.

הרב כהנא הוא סגן אלוף במילואים בפיקוד העורף, את שירותו הצבאי עשה בגדוד 890 של הצנחנים, סיים קורס קצינים ושירת כקצין ברצועת הביטחון בלבנון במהלך שנות ה-90. בהמשך שירת הרב כהנא כמ"פ חי"ר במילואים וכיום כאמור, משרת בפיקוד העורף בתפקיד בתפקיד סגן אלוף.

בנוסף, הוא עמד בראשות הוועדה שניהלה את הבחירות לרבנות העיר ירושלים, הוא חבר נציגות הדיינים משנת תשע"ו ויושב ראש נציגות הדיינים משנת תש"פ. כיום הוא אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב ראש  נציגות הדיינים הארצית. הרב נשוי לברוריה, רופאת נשים, ואב לחמישה. הוא ומשפחתו מתגוררים בעין כרם בירושלים.