מילואימניק ואב בית דין: הרב שמתמודד לרבנות הראשית

הרב מאיר כהנא מירושלים הודיע כי יתמודד בבחירות הקרובות לרבנות הראשית לישראל | הרב כהנא הוא אב בית הדין באשקלון ויושב ראש נציגות הדיינים הארצית, ומשרת כסא"ל במילואים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/04/23 21:06 כה בניסן התשפג

מילואימניק ואב בית דין: הרב שמתמודד לרבנות הראשית
הרב מאיר כהנא, צילום: Own work, הלביא, CC BY-SA 4.0

המירוץ לרבנות הראשית: הרב מאיר כהנא מירושלים, 54, לשעבר ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם וכיום אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב-ראש נציגות הדיינים הארצית, הודיע היום (א') כי יתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. 

נשוי לרופאה, מתגורר בעין כרם

הרב מאיר כהנא נולד בבת ים והתחנך בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" ובישיבת ההסדר קריית שמונה. לאחר נישואיו, קיבל הסמכה לדיינות בכולל "ארץ חמדה" בירושלים. הוא עבד במשך עשור בתור ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם. בנוסף, הוא עמד בראשות הוועדה שניהלה את הבחירות לרבנות העיר ירושלים, הוא חבר נציגות הדיינים משנת תשע"ו ויושב ראש נציגות הדיינים משנת תש"פ. הרב נשוי לברוריה, רופאת נשים, ואב לחמישה. הוא ומשפחתו מתגוררים בעין כרם בירושלים.

הרב כהנא בבית הדין

הרב כהנא בבית הדין צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

הרב דוד לאו

הרב דוד לאו, הרב הראשי האשכנזי הנוכחי | צילום: מרים אלסטר פלאש 90

סיים קורס קצינים במהלך שירותו הצבאי בחטיבת הצנחנים, ושירת כקצין ברצועת הביטחון בלבנון. כשהשתחרר המשיך לשרת במילואים כמ"פ, וכיום משרת בפיקוד העורף בדרגת סא"ל במילואים.

"כתובת רוחנית וחברית כאחד"

באתר הישיבה בירוחם נכתב על הרב כי "בשל כשרונו של הרב כהנא ביצירת קשרים אישיים וקרובים מאד עם תלמידים, מוצאים בו תלמידיו כתובת רוחנית וחברית כאחד. הרב משמש גם כמ"פ במילואים, ועיסוקו הצבאי הביא למנויו כאחראי על לווי בחורי הישיבה שיוצאים לתפקידי פיקוד בצבא".