הרצוג ביקר את משפחת תמרי: "הקב"ה ברא אותנו עם יכולות לעבור אסונות"

נשיא המדינה הגיע לניחום אבלים בבית משפחת מאיר תמרי הי"ד. הנשיא אמר למשפחה כי "זה לא מנחם אבל הקב"ה ברא אותנו עם יכולות מופלאות לעבור אסונות". רעייתו של מאיר, טל: "זאת לא הייתה גזירת גורל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/06/23 12:55 טו בסיון התשפג

הרצוג ביקר את משפחת תמרי: "הקב"ה ברא אותנו עם יכולות לעבור אסונות"
הנשיא בניחום האבלים, צילום: רועי חדי

נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג הגיע הבוקר (א') לנחם את משפחתו של ההרוג בפיגוע הירי מאיר תמרי הי"ד שנהרג בפיגוע ירי ביום שלישי בשבוע שעבר. בני משפחתו של מאיר ורעייתו טל סיפרו לנשיא על דמותו של מאיר, על מסירותו למשפחתו ואהבתו לארץ, וכן הביעו את דרישתם מהממשלה לפעול כדי למנוע פיגועים נוספים ולהרחיב את הישוב חרמש כתשובה ציונית לפיגוע.

 

"אני גרה כאן מגיל 14. הפיגוע היה יכול להימנע"

האלמנה טל אמרה לנשיא: "אני גרה כאן מגיל 14. הפיגוע היה יכול להימנע, אם היו פה מחסומים ואם הייתה כאן שמירה. זאת לא הייתה גזירת גורל. צריך לסגור את הכביש שממנו באו המחבלים". משה, אביו של הנרצח אמר לנשיא: "אני מבקש שתעזור לנו כאן. שנעשה פה הרחבה, שתעזור להקים פה עוד ישוב, שלא יהיו כאלה פיגועים. הפיגועים האלה נעשים בגלל שאנחנו חלשים. אם על כל פיגוע כזה תקים ישוב עם 100 משפחות, כמות הפיגועים פה שגדלים והולכים, מאוד מאוד תקטן".

הנרצח, מאיר תמרי הי"ד

הנרצח, מאיר תמרי הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בביקור: "אנחנו רוצים לומר לכם שבאנו באהבה וברצון לחבק אתכם בשם כל עם ישראל, אני יודע שזה לא מנחם אבל הקב"ה ברא אותנו עם יכולות מופלאות לעבור אסונות ואני מבקש שתדעו רק שמחות. שהמקום ינחם אתכם. אין לנו איך להחזיר את המצב לקדמותו אבל באנו אל טל וכל והמשפחה בשביל לחזק אותם". ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר: "אני לא מקבל תשובות אמיתיות מאף גורם. לא ממשלתי ולא ביטחוני. על המחסום הספציפי אני לא מקבל תשובות ברורות".