בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות "מבטא את כל הטוב שבציבור הדתי-לאומי": הרב רימון והרב שרקי תומכים ברב כהנא

הרב מאיר כהנא, מועמד לתפקיד הרב האשכנזי הראשי, זוכה לתמיכת רבנים שונים בציונות הדתית בכינוס שנערך לכבודו | בין הרבנים שהשתתפו: אורי שרקי, יוסף צבי רימון, יוסף כרמל ורבנים נוספים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/06/23 12:56 יב בסיון התשפג

"מבטא את כל הטוב שבציבור הדתי-לאומי": הרב רימון והרב שרקי תומכים ברב כהנא
הרב מאיר כהנא, צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

לאחר מכתב התמיכה ששיגר הרב צפניה דרורי לנשיאי ועדת הרבנים בו הוא קורא לתמוך בתלמידו, מפגש תמיכה רבני התקיים הבוקר (ה') ובו רבנים נוספים הביעו את תמיכתם ברב מאיר כהנא למשרת הרב הראשי האשכנזי. בין הרבנים שהתתפו ניתן למנות את הרב אורי שרקי, הרב יוסף צבי רימון והרב אחיה בן פזי.

הרב שרקי: "יש בכוחו להשיב לרבנות את מעמדה המכובד", הרב רימון: "הוא יכול להיות רב ראשי מצוין"

במפגש התמיכה השתתפו הרב אורי שרקי, הרב יוסף צבי רימון, הרב יוסף כרמל, הרב אחיה בן פזי, הרב יצחק דור והרב אלי אייזמן. "כל המועמדים הפוטנציאליים לתפקיד הינם תלמידי חכמים מובהקים וצדיקים", אמר הרב שרקי בפגישה, "אך ייחודו של הרב מאיר כהנא, שכשמו כן הוא, מאיר פנים בתורה ולבריות, שיש בכוחו להשיב לרבנות את מעמדה המכובד בחברה הישראלית, שנשחק שלא בטובתה. הוא משלב את יכולת העשייה במרץ רב, יחד עם יכולת ההקשבה לדעות חבריו. הרב כהנא יביא כבוד רב לתורה ולעם ישראל".

ראוי לציין כי במהלך הפגישה סייגו הרבנים אורי שרקי, יוסף צבי רימון, יוסף כרמל ויצחק דור את דבריהם והדגישו כי הרב יעקב שפירא הוא מבחינתם הבחירה המוסכמת, אך במידה ומגבלת הגיל תעמוד בעינה והחוק לא ישונה הם רואים ברב כהנא כמועמד המוביל לתפקיד.

מפגש התמיכה ברב כהנא

מפגש התמיכה ברב כהנא צילום: מוישי קירשנר

"יש כל מיני כוחות שמנסים להתמודד על התפקיד של הרב הראשי לישראל", אמר הרב יוסף צבי רימון, "אבל יכול להיות שבגלל שהכוחות השונים מתנגדים זה לזה, בסוף לא זה ייקח ולא זה ייקח, אולי אנשים אחרים שלא מאמינים בחזונו של מרן הרב קוק זצ"ל. הרב מאיר כהנא הסכים לקחת על עצמו את המשימה הגדולה הזאת ולנסות להתקדם, להוביל. הוא תלמיד חכם גדול, ירא שמיים, דיין, איש הלכה, נעים הליכות שיודע להתחבב על הבריות. הוא יכול להיות רב ראשי מצוין לישראל שיהיה עוצמתי בהלכה, אבל יידע גם להאהיב את התור על כל סוגי האוכלוסיות בארץ ובעולם".

בארבע השנים האחרונות מכהן הרב כהנא כאב בית דין באשקלון

הרב כהנא הוא אב לחמישה, נולד בבת ים וגדל בבני ברק ומתגורר בשנים האחרונות בשכונת עין כרם בירושלים. את דרכו התורנית החל בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים ובישיבת ההסדר קריית שמונה בה למד שבע שנים. לאחר נישואיו לאשתו ברוריה, רופאת נשים, התחיל הרב כהנא את מסלול ההכשרה לדיינות, שנמשך אף הוא שבע שנים, בכולל "ארץ חמדה" בירושלים בסיומן הוסמך לדיין.

ב-12 שנים האחרונות הוא מכהן כדיין בבית הדין הרבני, בתחילה בבאר שבע ובתל אביב ובארבע השנים האחרונות כאב בית דין באשקלון. בנוסף, הוא עומד בראש נציגות הדיינים הארצית, הגוף הנבחר המייצג של כלל הדיינים בבתי הדין הרבניים, מול גורמי הכנסת והממשלה.