הרב מאיר כהנא הציג את מועמדותו: "ראוי שכל מועמד יתבטא בתוך הוועדה"

אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב ראש  נציגות הדיינים הארצית, המתמודד על משרת הרב הראשי האשכנזי, יציג היום את מועמדותו בפני כינוס הרבנים: "ראוי שכל מועמד יתבטא בתוך הוועדה ולא מבחוץ"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/06/23 12:09 טו בסיון התשפג

הרב מאיר כהנא הציג את מועמדותו: "ראוי שכל מועמד יתבטא בתוך הוועדה"
הרב מאיר כהנא, צילום: חדשות כיפה

כינוס ועדת הרבנים: הרב מאיר כהנא מירושלים, שכבר הודיע על התמודדותו למשרת הרב הראשי האשכנזי, יציג עצמו היום (א') מול ועדת הרבנים המיוחדת של הרב יעקב אריאל. בפתח האירוע אמר הרב, בן 54, לשעבר ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם וכיום אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב ראש  נציגות הדיינים הארצית, כי "הזמן קצר והמלאכה רבה ואכן ראוי שיחליטו היום". 

"אני מאוד שמח על כך, זה הישג מאוד יפה, הצליחו להגיע מקצה לקצה של הציונות הדתית, מאוד מכובד. ראוי שכל מועמד יתבטא בתוך הוועדה ולא מבחוץ, ואשמח להציג את השיקולים עצמם בפניהם", אמר הרב. 

נשוי לרופאה, מתגורר בעין כרם

הרב מאיר כהנא נולד בבת ים והתחנך בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" ובישיבת ההסדר קריית שמונה. לאחר נישואיו, קיבל הסמכה לדיינות בכולל "ארץ חמדה" בירושלים. הוא עבד במשך עשור בתור ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם. בנוסף, הוא עמד בראשות הוועדה שניהלה את הבחירות לרבנות העיר ירושלים, הוא חבר נציגות הדיינים משנת תשע"ו ויושב ראש נציגות הדיינים משנת תש"פ. הרב נשוי לברוריה, רופאת נשים, ואב לחמישה. הוא ומשפחתו מתגוררים בעין כרם בירושלים.

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא צילום: דוברות בתי הדין הרבניים