אור, ליה ואורי נהרגו בפיגוע הקשה בגבול מצרים

ליה בן נון ואורי יצחק אילוז נהרגו בפיגוע הקשה בגבול מצרים כאשר שוטר מצרי פתח לעברם באש | במהלך החיפושים אותר המחבל ובחילופי האש נהרג אור דהן | נתניהו: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/23 22:00 יד בסיון התשפג

אור, ליה ואורי נהרגו בפיגוע הקשה בגבול מצרים
צילום: דובר צה"ל

סמל ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון, ואורי-יצחק אילוז, בן 19.5 מצפת, הם לוחמי צה"ל שנהרגו היום (שבת) בחילופי אש עם מחבל מצרי סמוך להר חריף. סמ"ר אוהד דהן ז"ל, בן ה-20 מאופקים, הוא הלוחם שנהרג במהלך הסריקות לאיתור המחבל שירה למוות בליה ובלוחם נוסף. לאחר מותו הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון. בן נון הייתה בגדוד ברדלס ודהן בקרקל.

שלושה חיילים נהרגו ואחד נפצע

בן נון ואילוז נמצאו ללא רוח חיים בשעת בוקר מוקדמת ליד עמדת צה"ל שבה הוצבו. חיילים חשו למקום, לאחר שהשניים לא השיבו לפניות אליהם ברשת הקשר. בסריקות באזור זיהו לוחמים את המחבל שעל פי החשד הרג את הלוחמת ואת הלוחם והרגו אותו. בחילופי האש נהרג סמ"ר דהן. חייל נוסף נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.

אורי יצחק אילוז

אורי יצחק אילוז צילום: דובר צה"ל

ליה בן נון

ליה בן נון צילום: דובר צה"ל

אוהד דהן

אוהד דהן צילום: דובר צה"ל

גדוד ברדלס, הגדוד בו שירתו שני הנופלים בעמדת שמירה, הוא גדוד חי"ר הגנת גבולות השייך לחטיבת פארן ומשרתים בו נשים וגברים כאחד. הגדוד הוקם באוגוסט 2015 מתוך הצורך המבצעי בגדוד מעורב נוסף לשמירת גבולות ישראל. פלוגותיו הראשונות עלו לראשונה לתעסוקה מבצעית בערבה שנה לאחר הקמתו.הגדוד מכשיר לוחמים ולוחמות לעבודה בשיתוף פעולה מלא, בכדי לבצע את משימות הביטחון השוטף במגוון הגזרות.

ב-2018 שונה הגדוד מהאחראי על גבול הערבה לגדוד בעל גזרה משתנה, ובעקבות כך עבר לתפוס גזרות מבצעיות באיו"ש, בגבול מצרים ובגבול ירדן. ב-2020 החל תהליך הכשרתו של הגדוד (יחד עם גדוד קרקל) כגדוד מרחבי לגבול מצרים, ומטרתו העיקרית למנוע חדירות ולסכל הברחות אלימות של אמל"ח וסמים בגבול.

נתניהו: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום"

נתניהו אמר אחרי הפיגוע כי "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום. אני מבקש לשבח את כוחותינו שחתרו למגע וחיסלו את המחבל. יחד עם כל עם ישראל אני מבקש להשתתף בצער המשפחות של סמל ליה בן נון ז"ל, סמ"ר אוהד דהן ז"ל, והלוחם הנוסף ששמו טרם הותר לפרסום, ולאחל החלמה לפצועים. ליבנו עם המשפחות ביגונם העומק". גם הנשיא ניחם את משפחות ההרוגים.