בחירות לרבנות הראשית

יאיר שרקי מסביר: זו הסיבה האמתית לדחיית הבחירות לרבנות הראשית

העיתונאי הסרוג, יאיר שרקי סובר כי ישנן סיבות אחרות לדחיית הבחירות לרבנות הראשית: "במשרד לשירותי דת מנמקים את הדחייה בקשיים משפטיים. אבל הרקע אחר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/06/23 12:31 יג בסיון התשפג

יאיר שרקי מסביר: זו הסיבה האמתית לדחיית הבחירות לרבנות הראשית
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הבחירות לרבנות הראשית: בעקבות הסמיכות למערכת הבחירות ברשויות המקומיות חשש מפגיעה בטוהר הבחירות,  השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי החליט היום (ו') להאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף  והבחירות לרבנות יידחו בחצי שנה. בתוך כך, העיתונאי הסרוג של חדשות 12, יאיר שרקי, טוען כי ישנן סיבות אחרות לדחיית הבחירות.

"מהלך מעניין מאד, ודרמטי במונחי בפוליטיקה הדתית"

"במשרד לשירותי דת מנמקים את הדחייה בקשיים משפטיים אבל הרקע אחר", פתח שרקי את דבריו. לטענתו, בש"ס, מפלגתו של השר מלכיאלי, טרם הכריעו מי יהיה המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון. "בש"ס עדיין לא הכריעו בין הרב דוד יוסף לרב יהודה דרעי", אמר שרקי.

הרב דוד יוסף

הרב דוד יוסף צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בנוסף, העיתונאי הסרוג טוען כי הדחייה תאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד. "דחייה של חצי שנה תאפשר גם להעביר חקיקה שתאפשר לרב שפירא ממרכז הרב להתמודד. מהלך מעניין מאד, ודרמטי במונחי בפוליטיקה הדתית, של ש"ס. מעניין מה יעשה סמוטריץ'".

הרב יעקב שפירא, יוכל להתמודד?

הרב יעקב שפירא, יוכל להתמודד? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הבחירות לרבנים הראשיים צריכים להיות נקייים משיקולים פוליטיים"

נזכיר כי ההחלטה של השר מלכיאלי התקבלה לאחר שנציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים הגישו עתירה בנושא. "המדינה קיבלה את עמדתנו כי קיימת חובה למנוע פגיעה בטוהר הבחירות, בחירות לרבנים הראשיים צריכים להיות נקייים משיקולים פוליטיים ללא דילים וללא קומבינות, אנחנו שמחים לברך על המוגמר, נמשיך לעמוד על המשמר לקיום הליך בחירות נקי ושמירה על טוהר הבחירות ועל מוסד הרבנות הראשית".