בחירות לרבנות הראשית

מסתמן: בעקבות דחיית הבחירות לרבנות הראשית - ועדת הרב אריאל לא תתכנס ביום ראשון

בעקבות החלטתו של שר הדתות מלכיאלי עד כך שהבחירות לרבנות הראשית יידחו בחצי שנה ולא יתקיימו בחודש אב הקרוב, מסתמנת דחייה גם בכינוסה של הוועדה שתכריע מי יהיה מועמד הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/06/23 10:11 יג בסיון התשפג

מסתמן: בעקבות דחיית הבחירות לרבנות הראשית - ועדת הרב אריאל לא תתכנס ביום ראשון
צילום: Flash90

דרמה במירוץ לרבנות. אחרי דחיית הבחירות, מסתמן כי ועדת הרב אריאל שתוכננה להתכנס ביום ראשון הקרוב בראשון ברמות שפירא - תידחה ולא תתכנס במועמד המתוכנן. החלטה סופית על הדחייה טרם התקבלה.

הרב שפירא יחזור למשחק?

הדחייה המתסמנת מגיעה בעקבות החלטתו של שר הדתות, מיכאל מלכיאלי מש"ס, על דחייתן של הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה. לפי הפרסום של ישי כהן, ההחלטה התקבלה בעקבות החשש מפגיעה בטוהר הבחירות בשל הסמיכות למערכת הבחירות ברשויות המקומיות, וכהונת הרבנים הנוכחיים תוארך. נזכיר כי גם הבחירות הקודמות לרבנות נדחו בשל הקרבה לבחירות הארציות.

דחייתן של הבחירות בחצי שנה מייתר את התכנסות הוועדה במועד התוכנן, ורבנים שונים שלוקחים חלק בוועדה פנו לרב אריאל וביקשו להמתין עם כינוסה. אחת הסיבות העיקריות להמתנה היא החוק שהוגש בשבוע האחרון ומבקש לאפשר למועמדים עד גיל 75 להתמודד על תפקיד הרב הראשי - חוק שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד.

הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו

הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו. הרב הראשי הנוכחי והרב הראשי הבא? | צילום: Aharon Krohn/Flash90

ביקורת הרב סתיו וארגוני הנשים

נזכיר כי רב נוסף שהחליט שלא לגשת בפניי הוועדה בשל המועד המתוכנן שלה הוא הרב דוד סתיו, שטען כי ישהה בחו"ל ביום ראשון וסירב לבקשת הוועדה לעלות בזום. בארגון "צהר" טענו כי הוועדה מוטה מראש למועמד מסויים וכי יש בה רק מראית עין של גיוון.

טענות נוספות נגד הוועדה נשמעו מצד ארגוני הנשים על כך שמתוך 40 הרבנים שהוזמנו לקחת בה חלק - אין ולו אישה אחת, וארגונים כמו "אמונה", רבני בית הלל ו-"קולך" פנו לסמוטריץ' ולרב אריאל בבקשה לצרף נשים לוועדה.