2 פלשתינים נפצעו בפיגוע ירי: "ראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה"

פיגוע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך ליישוב נווה צוף שבמרחב חטיבת אפרים - שני פצועים פלשתינים | בן ה- 3 שנפצע אנוש פונה במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר, בן 40 במצב קשה פונה על ידי הסהר האדום לשטחי הרשות הפלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/23 21:09 יב בסיון התשפג | עודכן בתאריך 01/06/23 21:12

2 פלשתינים נפצעו בפיגוע ירי: "ראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה"
המסוק שמפנה את הילד שנפצע, צילום: דוברות בנימין

פיגוע ירי נוסף בכבישי יהודה ושומרון: מחבלים ביצעו ירי הערב (ה') לעבר עמדת פילבוקס של צה"ל בסמוך ליישוב נווה צוף - בכביש 465, ופגעו בשני פלשתינים, שפונו לשער הכניסה ליישוב נווה צוף כדי לקבל טיפול רפואי. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל מעניקים במקום טיפול רפואי ל 2 פצועים פלשתינאים, בהם ילד בן 3 במצב אנוש וגבר כבן 40 במצב קשה. 

ילד פלשתיני בן 3 מפונה במסוק לשיבא תל השומר

לאחר פעולות החייאה ממושכות וכאשר ליבו של הפעוט חזר לפעום, חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל מפנים במסוק לבי"ח שיבא בתל השומר ילד בן 3 במצב קשה ולא יציב כשהוא מונשם. כוחות צה"ל יחד עם מתנדבים מכוחות ההצלה מהיישובים ונציגי אגף הבטחון של מועצת בנימין מסייעים בפינוי המוסק של הפעוט. גבר כבן 40 במצב קשה פונה על ידי הסהר האדום לשטחי הרשות הפלשתינית.

מביה"ח ספרא לילדים נמסר: "אל המרכז לרפואה דחופה בשיבא הגיע הערב פעוט כבן 3 לאחר שנפגע ככל הנראה מירי באזור נווה צוף. מצבו קשה והוא מורדם ומונשם. נמשיך לעדכן בהמשך".

צילום: דוברות בנימין

"ראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה"

חובש בכיר במד"א גדי אמיתון סיפר: "תושבים בישוב שמעו את קולות הירי ודיווחו על האירוע ואני הוזנקתי למקום על ידי מוקד מד"א. הגענו לכיכר הכניסה המזרחית של הישוב וראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם".

עוד סיפר, "מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירות דימומים וחבישות. הגבר פונה ע"י אמבולנס של הסהר האדום לשטחי הרשות. ואנחנו ביצענו פעולות החייאה בתינוק שהיה מחוסר הכרה. יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום נלחמנו על חייו עד שליבו חזר לפעום. תיאמנו נקודת חבירה עם מסוק שנחת בסמוך והוא מפנה את התינוק לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".

שמעון רביבו, רבש"ץ הישוב נווה צוף אמר כי, "לצערנו אנו ממשיכים לחוות הסלמה אשר באה לידי ביטוי באירועי פח"ע שונים", ודרש: "אנו מצפים ממשרד הביטחון שכמו שאנו לא מפקירים את תושבי האזור, כך לא יפקירו אותנו. נמאס לנו להיות 'רכיב ביטחוני' ותו לו. אסור שהרבש"צים ימשיכו להיות שק החבטות של ישראל".

בתחילת השבוע - מאיר תמרי הי"ד נרצח בפיגוע בצפון השומרון

נזכיר כי רק לפני מספר ימים אירע פיגוע ירי בצפון השומרון, בו נרצח מאיר תמרי ז"ל, תושב היישוב חרמש ואב לשניים. הפיגוע הקשה התרחש כאשר רכב ובו שני מחבלים הגיח לעבר רכבו של מאיר, מחבל אחד ירה שבעה כדורים והמחבלים נמלטו. כתוצאה מהירי, נפצע תמרי פצעים אנושים ובהמשך נאלצו הרופאים בבית החולים לקבוע את מותו.