בחירות לרבנות הראשית

הרב שרקי: הרבה רבנים לא היו מסכימים לקחת חלק בוועדה אם היו בה נשים

ביום ראשון תתכנס ועדת הרב אריאל לבחירת נציג הציונות הדתית בבחירת על משרת הרב הראשי האשכנזי, והרב שרקי מסביר מדוע הוא לא נבהל מהביקורת על חוסר בייצוג נשי: "לא חושב שזה היה עוזר להגיע לתמימות דעים" | על הזנחת תפקיד הראשון לציון לחרדים: "חסרון קדמון"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/06/23 16:37 יב בסיון התשפג

הרב שרקי: הרבה רבנים לא היו מסכימים לקחת חלק בוועדה אם היו בה נשים
הרב אורי שרקי, צילום: עמותת "ברית עולם", www.ravcherki.org

לקראת כינוסה של ועדת הרב אריאל ביום ראשון, ועדה שתכריע את זהותו של מועמד הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי, בשיחה עם "חדשות כיפה" הרב אורי שרקי מביע בה תמיכה ומסביר את תמיכתו ואת הסתייגויותיו. לדבריו, צירוף אישה היה גורע מהוועדה. בנוסף הוא מעביר ביקורת על הזנחת משרת הראשון לציון לחרדים.

"נוכחותה של רבנית הייתה גורמת להקצנה של הקצוות ואז הדיון היה פחות אובייקטיבי"

"הוועדה רוצה להגיע למועמד מוסכם וזה דבר חיובי. סך הכל ראיתי את רשימת חברי הוועדה והיא מייצגת, תמיד יהיו התנגדויות וזה בסדר. הוועדה פועלת מכוחם של רבנים מוערכים מאוד וניתן לסמוך עליה", פותח הרב. נזכיר כי הוועדה כוללת 40 רבנים והרב שרקי אינו נכלל בה.

יש תרעומת על כך שלא צירפו נשים לוועדה.

"לא מדובר בגוף הבוחר, שם יש נשים, מדובר בהתייעצות בין תלמידי חכמים. היה אפשר להכניס תלמידה חכמה אחת, אבל אני לא חושב שזה היה עוזר להגיע לתמימות דעים. נוכחותה של רבנית הייתה גורמת להקצנה של הקצוות ואז הדיון היה פחות אובייקטיבי", מסביר הרב. לדבריו, הכנסה של אישה לוועדה זו אמירה ערכית שרוב הרבנים אינם מסכימים לה. "להכניס אישה זו אמירה מסוימת שלא מקובלת על חלק גדול מהרבנים והם כנראה לא היו מסכימים לקחת בה חלק וחבל".

נשים לומדות במדרשת לינדבאום. אילוסטרציה

נשים לומדות במדרשת לינדבאום. אילוסטרציה | צילום: Gershon Elinson/Flash90

"הציונות הדתית ויתרה מהר מידי על התפקידים הרבניים הספרדים לטובת החרדים"

הרב שרקי מביע גם את הביקורת שלו על הזנחת תפקידי הרבנות הספרדיים. "מדובר בבחירת הרב האשכנזי, אבל בהחלט יש מקום ליותר רבנים ספרדים. נזכיר את החסרון הקדמון של הציונות הדתית שלא טיפלה כראוי ברבנות הספרדית, ואנחנו מצפים מהם לפעול גם לבחירת ראשון לציון. הציונות הדתית ויתרה לחרדים מהר מידי על התפקידים הרבניים הספרדים".

מתוך ארבעת המועמדים שהציגו את מועמדותם בפניי הוועדה, תומך הרב שרקי ברב מאיר כהנא. "כל המועמדים הם אנשים טובים ותלמידי חכמים מופלגים, שלא תהיה טעות. אני חושב שלרב כהנא יש סיכוי להשיב את הכבוד האבוד של הרבנות הראשית בשל המאור פנים שלו והיכולת שלו לשמוע את כל הדעות ולהתייעץ. הוא צעיר ונמרץ, ולכן אני חושב שהוא מתאים". הרב מסייג שתמיכתו ברב כהנא היא כל עוד החוק שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד לא יתקבל.