בחירות לרבנות הראשית

חמש שעות, ארבעה מועמדים - ונציג אחד: כך תתנהל ועדת הרב אריאל

ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס ועדת הרבנים בראשותו של הרב יעקב אריאל לכינוס שבסופו יוחלט מי יהיה נציג הציונות הדתית בבחירות על משרת הרב הראשי האשכנזי | הוועדה תשמע כל אחד מהמועמדים, תפנה אליו שאלות - ובסופה תתקיים הצבעה חשאית

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/06/23 12:27 יב בסיון התשפג

חמש שעות, ארבעה מועמדים - ונציג אחד: כך תתנהל ועדת הרב אריאל
כנס רבנים. אילוסטרציה, צילום: אריה מינקוב

הוועדה שתכריע את זהות נציג המגזר הדתי-לאומי בבחירות לרבנות הראשית פרסמה אמש (ד') את הרשימה הסופית של הרבנים שנבחרו לכהן בה, 40 בסך הכל וללא אף נציגות נשית. הוועדה צפויה להתכנס ביום ראשון ברמות שפירא - כינוס בסופו יוחלט מי יהיה הנציג הרשמי של הציונות הדתית לבבחירות על משרת הרב הראשי האשכנזי.

רבע שעה של נאום - רבע שעה של שאלות

הוועדה תתכנס בשעה 11:00, ובמהלכה יופיעו בפניי הוועדה ארבעת הרבנים שהציגו את מועמדותם בפניה, בסדר הזה: הרב מיכה הלוי, הרב אברהם נחשון, הרב מאיר כהנא והרב אליעזר איגרא. לכל מועמד תוקדש חצי שעה, וחצי מהזמן יהיה פתוח לשאלות חברי הוועדה. בשעה 16:00, לאחר שמיעת כל המתמודדים, יערכו בחירות חשאיות והודעה על הרב הנבחר.

הרב אריאל, בראש הוועדה

הרב אריאל, בראש הוועדה | צילום: דוד שטיין

הוועדה פרסמה חוקים מפורטים, בהם נכתב בין היתר כי תמונה ועדת בחירות רשמית. כל חבר ועדה יצביע עבור מועמד אחד בלבד. חברי הוועדה יהיו חייבים להיות נוכחים באולם בשעת ההצבעה ולא תתאפשר הצבעה מרחוק. במקרה שבמועד ההצבעה יהיה מספר זוגי של בוחרים - חבר המזכירות הרב אייל גריינר יצורף לוועדה הבוחרת.

הגדרת הזוכה

לאחר ספירת הקולות יוכרז הזוכה. הרב הזוכה יצטרך לקבל לפחות 40% מקולות המצביעים ולעמוד על פער של 3 קולות מהמועמד שיגיע למקום השני. במידה ושני מועמדים קיבלו 40% ומעלה - אם הפער בין המועמד הוא לפחות 3 קולות יקבע כי המועמד המוביל הוא הנבחר. בכל מקרה אחר, יתקיים סיבוב שני בין שני המועמדים המובילים בלבד, ובו יבחר המועמד ברוב רגיל. 

במקרה של יותר משני מועמדים מובילים - כאשר מקום 2 ו-3 קיבלו מספר זהה של קולות - יתקיים הסיבוב השני בין כל המועמדים המובילים שקיבלו את המספר הרב ביותר של הקולות. בוועדה הסבירו כי החוקים הללו זהים לבחירות לרשויות מקומיות וכי כך נהגו גם בוועדת הרבנים שבחרה ברב אריה שטרן כנציג לבחירות על משרת הרב הראשי של ירושלים.