בלעדי מתחמם: זאת השרה שיריב לוין רוצה בוועדה לבחירת שופטים

מתחת לפני השטח מתנהל מאבק בין כמה מהשרות בליכוד: מי תהיה השרה בוועדה לבחירת שופטים, אם זאת אכן תתכנס | גורמים בליכוד מסרו לחדשות כיפה את השם אותו מעדיף שר המשפטים לוין

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/05/23 18:24 יא בסיון התשפג

מתחמם: זאת השרה שיריב לוין רוצה בוועדה לבחירת שופטים
יריב לוין,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד כשבועיים תבחר הכנסת את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים, מה שמקרב כינוס אפשרי של הוועדה החשובה, לראשונה מאז נפילת הרפורמה המשפטית והקמת הממשלה. הממשלה צריכה למנות שרה לוועדה החשובה, והיא ככל הנראה תגיע ממפלגת הליכוד. 

חמש השרות במפלגה שיכולות לזכות בתפקיד הן: שרת התחבורה, מירי רגב, שרת ההסברה, גלית דיסטל, השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, שרת ההגנה והסביבה, עידית סילמן ושרת המודיעין, גילה גמליאל. על פי מספר גורמים בליכוד, שר המשפטים יריב לוין, מעדיף את השרה מאי גולן, בין היתר משום שהשקפותיהם בנוגע למערכת המשפט זהות, כך על פי הגורמים. 

מאי גולן

מאי גולן צילום: Hadas Parush/Flash90

גם השרה עידית סילמן מעוניין מאוד בתפקיד השרה בוועדה לבחירת שופטים ואף פנתה לנתניהו בנושא. סילמן מכחישה ואומרת בשיחה עם "חדשות כיפה": "לא היה ולא נברא". חשוב לציין כי אין הכרח לכנס את הוועדה וייתכן שלוין ידחה את כינוסה בחודשים רבים.

גורמים בליכוד: מי שייבחר את השרה שתכהן בוועדה  יהיה נתניהו

על פי החוק, הרכב הוועדה חייב לכלול שרה מהממשלה, מכיוון שהממשלה מכילה מספר נמוך של נשים, הקרב צמוד. נציין כי לכאורה גם השרה אורית סטרוק יכולה לזכות בתפקיד אבל על פי גורמים בקואליציה הסיכויים לכך נמוכים, מי שצפוי להכריע בסוגייה הוא ראש הממשלה נתניהו.  

חברי הוועדה לבחירת שופטים: 

  • שר המשפטים יריב לוין שאף עומד בראש הוועדה
  • שרה שתבחר הממשלה 
  • חבר כנסת מעוצמה יהודית 
  • חברת כנסת (ככל הנראה מהאופוזיציה)
  • שני חברי לשכת עורכי הדין שנבחרים על ידי המועצה הארצית של הלשכה
  • נשיא בית המשפט העליון, ושני שופטים נוספים מבית המשפט העליון.