מי יזכה במכרז? שלב נוסף בדרך לרכבת הקלה של הצפון

ארבע קבוצות מתמודדות על הקמת הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת, אחריות הזוכה במכרז על הרכבת הקלה תמשך ל- 25 שנה | מירי רגב: "בשורה גדולה לתושבי הצפון, בשורה של התחדשות וצמיחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 16:19 יא בסיון התשפג

מי יזכה במכרז? שלב נוסף בדרך לרכבת הקלה של הצפון
כך תראה הרכבת הקלה בצפון, צילום: קרדיט: in3D

מחברים את הצפון: בעקבות המכרז על פרויקט הרכבת הקלה "נופית" שתחבר בין חיפה ונצרת, ארבע קבוצות בינלאומיות הגישו הצעות למכרז הסופי של הרכבת הקלה "נופית", שפרסם משרד התחבורה, באמצעות חברת "חוצה ישראל". זאת, לאחר שעברו את שלב המיון המוקדם של המכרז.

ארבע הקבוצות שעלו לשלב הגמר מורכבות מחברות בינלאומיות מובילות וחברות ישראליות: (1) Shafir, CAF (2) Alstom, Electra, Minrav (3) Comsa, Dan, Denya Cebus (4) Shikun, Binui, Egged. הזוכה במכרז יממן ויתכנן את הפרויקט, ולאחר מכן גם יהיה אחראי על הקמתו ותפעולו של המיזם. עבודות הזכיין צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה והרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול כארבע שנים לאחר מכן. אחריות הזוכה על הרכבת הקלה תמשך ל- 25 שנה. 

מסלול הרכבת הקלה של הצפון

מסלול הרכבת הקלה של הצפון צילום: in3D

אורכו של קו הרכבת "נופית" הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל 4 דקות, וצפויים לנסוע בה כ- 100 אלף איש ביום, במהירות נסיעה מתוכננת של עד 100 קמ"ש.

מירי רגב: "בשורה של חיבור בין הפריפריה למרכז"

לאור צפי גידול האוכלוסין בגוש העירוני נצרת בכ-40% עד 2040, גידול האוכלוסין ביישובים שפרעם וקרית אתא בכ-70% עד 2040 וגידול בתעסוקה בכ-60% עד 2040, מדובר בפרויקט משנה מציאות עבור תושבי האזור. 

הדמיית הרכבת הקלה, נופית

הדמיית הרכבת הקלה, נופית צילום: in3D

שרת משרד התחבורה, מירי רגב: "בשורה גדולה לתושבי הצפון, בשורה של התחדשות וצמיחה, של חיבור בין הפריפריה למרכז, של חופש תנועה וחופש בחירה תעסוקתי. יחד עם תושבי הצפון, אנו ממתינים בציפייה לבחירת הזוכה ולתחילת העבודות, כבר במהלך השנה זו".