מעבר לגבול: 5 פעילי טרור נהרגו בתקיפה - צה"ל מכחיש מעורבות

ב"אל ג'אזירה" דווח כי צה"ל תקף בגבול סוריה-לבנון מוצב של "החזית העממית", גורמים צבאיים מכחישים: לא היינו מעורבים בתקיפה | על פי הדיווח - 5 פעילים נהרגו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 11:49 יא בסיון התשפג

מעבר לגבול: 5 פעילי טרור נהרגו בתקיפה - צה"ל מכחיש מעורבות
הפצצה ארכיון, צילום: Atia Mohammed/Flash90

החזית העממית מאדימה - ישראל מכחישה: ברשת בערבית "אל ג'אזירה", דווח היום כי צה"ל תקף הבוקר (ד') בגבול לבנון סוריה עמדה צבאית של "החזית העממית". על פי הדיווח בעקבות התקיפה 5 פעילים נהרגו, בתמונות שפורסמו מהזירה ניתן לראות מבנה שהופצץ ורכבים שניזוקו. למרות האצבע המאשימה שהפנו בארגון החזית העממית כלפי צה"ל, גורמים בצבא הכחישו את מעורבות ישראל וטענו כי צה"ל לא תקף בסוריה או לבנון. במקביל, לפי דיווחים ייתכן כי מדובר בתאונה עצמית - רקטה של הארגון שהתפוצצה.

בתחילת השבוע - יעדים הופצצו בדמשק

נזכיר כי בתחילת השבוע, השבוע, דווח כי לראשונה מאז חזרת סוריה לליגה הערבית, ישראל תקפה בסוריה. ברשתות הערביות דיווחו כי הותקפו מוקדים מרכזיים בדמשק, ביניהם בסיס הגנה אווירית סורי בו שהו פעילי חיזבאללה ונמל התעופה הבין-לאומי של דמשק וייחסו את התקיפות לחיל האוויר הישראלי. 

זו התקיפה הראשונה מזה שלושה שבועות המיוחסת לישראל, כאשר האירוע הקודם אירע בתחילת החודש בעיר חלב שבצפון המדינה, ובמהלכו נהרג חייל סורי ונפצעו עוד שבעה בני אדם. גורמים רשמיים במדינה ייחסו את התקיפה לישראל, ודיווחו כי בעקבות התקיפה, הושבת שדה התעופה הבין-לאומי בעיר.