קצין בכיר חושף: הרפורמה המשפטית לא פגעה בגיוס לצה"ל

בדיון בוועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל, הבהיר ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם כי הזירה הפוליטית שסערה בחודשים האחרונים לא השפיעה לרעה על גיוס צעירים לצבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 13:13 ט בסיון התשפג

קצין בכיר חושף: הרפורמה המשפטית לא פגעה בגיוס לצה"ל
לא השפיע לרעה על הגיוס לצה"ל, אילוסטרציה , צילום: shutterstock

התוכנית לשינויים במערכת המשפט שהממשלה מבקשת להתקדם הובילה לסערות רבות ותחזיות קודרות במיוחד בתחומים הכלכלים, החברתיים ואפילו הביטחוניים. בדיון שנערך הבוקר (ב') בוועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל, אחת מתשע ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, קבע תת אלוף אמיר ודמני כי הסוגיה הפוליטית הבוערת לא השפיעה על גיוס החובה לצה"ל. 

הגיוס בחודש מרץ לא הושפע לרעה מהרפורמה המשפטית 

"הוצגה לנו תופעה של פגיעה במוטיבציה בעקבות האירועים של החודשים האחרונים והמחאה שהגיעה בעקבותיהם", קבעה יו"ר העבודה מרב מיכאלי, וביקשה לדעת האם ניתן לכמת זאת למספרים. ועל כך השיב ראש חטיבת תכנון ומנהל כח האדם באגף כוח האדם, תת אלוף אמיר ודמני, "אני שמח על השאלה". לדבריו, הגיוס בחודש מרץ נעשה במציאות מורכבת, אך ללא שום השפעה או קשר לאירועים חיצוניים מהציבוריות הישראלית. "לא היה לנו שום אירוע שנקשר לאירועים החיצוניים ביחס לגיוס ולא הייתה לנו ירידה". 

תת אלוף אמיר ודמני

תת אלוף אמיר ודמני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף הקצין הבכיר, בעודו מתייחס לגיוס החובה לצה"ל, "אני יכול לומר בצורה חד משמעית, זה לא השפיע על הגיוס, כפי שהיה בגיוס מרץ, אני מאוד מקווה שזה לא ישפיע בעתיד". ודמני הוא בוגר ישיבת בני עקיבא ברעננה ואף למד בישיבת הר עציון שבגוש עציון.