שני צעירים שאפו גז קצפות ואושפזו בבית החולים

שני צעירים אושפזו לאחרונה עקב חולשה קיצונית בגפיים בגלל שאיפה חוזרת של גז קצפות. ד"ר עדי הרסליס-אלדר, רופאה בכירה במחלקה מזהירה: "שימוש לא מבוקר בו עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לגוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 12:05 יא בסיון התשפג

שני צעירים שאפו גז קצפות ואושפזו בבית החולים
אמבולנס, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בגלל גז קצפות: שני צעירים אושפזו לאחרונה במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי הלל יפה עקב חולשה קיצונית בגפיים, אובדן תחושה וחוסר יכולת לעמוד וללכת. צוות המחלקה עשה בדיקה וגילה סיבה לא שגרתית לחולשה- שאיפת גז הקיים במיכל קצפות ונמכר בחנויות ללא הגבלה, ויכול להביא להשפעה הרסנית על הגוף.

נהג לשאוף גז קצפות באופן קבוע

בהפרש של שבועיים אושפזו במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי הלל יפה שני צעירים בגילאי 20 ו– 30, עקב תלונות של חולשה קיצונית בגפיים כשהראשון מביניהם אף הגיע בכסא גלגלים. לאחר שלילה של מחלות אוטואימונית וגילוי של פגיעה עצבית חריגה בחוט השדרה וחוסר משמעותי בוויטמין B12 אצל שני הצעירים. התברר כי הבחורים נהגו לשאוף גז קצפות באופן קבוע.

ד"ר הרסליס אלדר מסבירה על גז קצפות

הבחור שנפגע: "אני חושב שחייבים להזהיר את הציבור"

"הוא החל לקבל עירוי של B12 וכן החל בפעולות שיקום פיזיותרפי כבר במחלקה", סיפרה ד"ר עדי הרסליס-אלדר, רופאה בכירה במחלקה, וציינה כי עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות האם הנזק הפיך. שני הבחורים מספרים כי לא ידעו על ההשלכות ההרסניות של השימוש בגז קצפות וכי מדובר בפעולה שכיחה באירועים חברתיים: "אני חושב שחייבים להזהיר את הציבור", ציין הבחור בן ה- 20, "ובטח חבר'ה צעירים בגילי, לא ידעתי עד כמה זה מסוכן ובעייתי ויכול להרוס לי את החיים".

ד"ר עדי הרסליס-אלדר

ד"ר עדי הרסליס-אלדר צילום: משרד הדוברת

שימוש לא מבוקר בו עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לגוף

ד"ר הרסליס- אלדר מסבירה כי בספרות הרפואית קיימים דיווחים דומים למקרים אלה, המחזקים את ההשערה כי שימוש בגז קצפות גורם לפגיעה בתפקוד ועלול לגרום לפגיעה נוירולוגית. כמו כן מבקשת ד"ר הרסליס- אלדר להזהיר את הציבור ובעיקר את ההורים, שבקרוב יצאו ילדיהם לחופשת הקיץ: "הגז בתוך מיכלי הקצפות הוא בעצם גז צחוק, הנמכר בחנויות ללא הגבלה. שימוש לא מבוקר בו עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לגוף עד כדי נכות. אבל חשוב לנו להתריע בפני הציבור על הסכנות בשימוש בו".