בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות הרב צפניה דרורי פרסם מכתב תמיכה ברב כהנא: "עם ישראל יזכה"

הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה מפרסם מכתב תמיכה במועמדותו של הרב מאיר כהנא במרוץ לרבנות הראשית. הרב כותב לרב אריאל וחברי הוועדה שתבחר את הרב הראשי: "בטוחני כי כשיקבל עליו את המשא הנכבד, יזכה עם ישראל בהנהגה הראויה" | הוועדה תכריע ביום ראשון

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/05/23 09:26 יא בסיון התשפג

הרב צפניה דרורי פרסם מכתב תמיכה ברב כהנא: "עם ישראל יזכה"
הרב דרורי והרב כהנא, צילום: בניה ברנשטיין

תמיכה ברב כהנא: המרוץ לרבנות הראשית מתחמם וכחודשיים לפני הבחירות, מתגבר המאבק על תפקיד הרב האשכנזי הראשי ,כשעל פי ההסכמים הקואליציונים יגיע מהציונות הדתית. רבה של קריית שמונה, הרב צפניה דרורי מפרסם הבוקר (ד') מכתב תמיכה במועמדות של הרב מאיר כהנא, תלמידו וראש בתי הדין באשקלון. ביום ראשון הקרוב תתכנס הוועדה בראשות הרב יעקב אריאל ותבחר את נציג הציונות הדתית לתפקיד.

"אין ספק שהוא יצליח להנהיג את הרבצת התורה בישראל"

"לכבוד חברי הוועדה, בנשיאות ידידינו היקרים הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, והרב דב ליאור", פתח הרב דרורי את מכתבו, "אני סבור שידיו רב לו בעולמה של תורה. יושרו ורוחו הגדולה בוודאי יוסיפו הרבה להגדלת אור התורה בישראל. אדם ישר, ודעותיו סדורות, איש חכם ונבון, נחמד ואהוב על הבריות, ואין ספק שהוא יצליח להנהיג את הרבצת התורה בישראל ע"י הרבנות הראשית באופן ההגון ביותר" כותב הרב דרורי במכתב התמיכה.

המכתב של הרב צפניה דרורי

המכתב של הרב צפניה דרורי צילום: ללא

"לסייע להעמיד את הרב כהנא לתפקיד"

"בטוחני כי כשיקבל עליו את המשא הנכבד של הנהגת הרבנות הראשית, יזכה עם ישראל בהנהגה הראויה לדורנו, ושם שמיים יתאהב בפיו על כל הבריות, קטנים כגדולים, וכל רבני ישראל יראו שוב בכבודה של הרבנות הראשית לישראל. ייתן ה' בינה בלבבכם, לסייע להעמיד את הרב כהנא לתפקיד, ויהי רצון שתשרה שכינה בכל פועלכם. אוהבכם, צפניה דרורי" מסיים הרב דרורי את מכתבו לוועדה.

נשוי לרופאה, מתגורר בעין כרם

הרב מאיר כהנא נולד בבת ים והתחנך בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" ובישיבת ההסדר קריית שמונה. לאחר נישואיו, קיבל הסמכה לדיינות בכולל "ארץ חמדה" בירושלים. הוא עבד במשך עשור בתור ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם. בנוסף, הוא עמד בראשות הוועדה שניהלה את הבחירות לרבנות העיר ירושלים, הוא חבר נציגות הדיינים משנת תשע"ו ויושב ראש נציגות הדיינים משנת תש"פ. הרב נשוי לברוריה, רופאת נשים, ואב לחמישה. הוא ומשפחתו מתגוררים בעין כרם בירושלים.

הרב כהנא בבית הדין

הרב כהנא בבית הדין .צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

המועמדים יופיעו בפניי הוועדה לקראת ההצבעה

הוועדה צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב ברמות שפירא בבית מאיר, ויופיעו בפניה כלל הרבנים שהגישו את מועמדותם לוועדה. בסיומו של הכינוס תתקיים הצבעה שתכריע באופן סופי מי יהיה הרב המועמד מטעם הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי. בין הרבנים שצפויים להופיע בפני הוועדה ניתן למנות את הרב מיכה הלוי, הרב אליעזר איגרא, הרב מאיר כהנא ועוד.