בחירות לרבנות הראשית

ישיבה אחת - והכרעה: כך יבחר מועמד הציונות הדתית לרב הראשי האשכנזי

בשבוע הבא תתכנס ועדת הרבנים שהקים הרב יעקב אריאל לישיבה אחת גורלית כשבסופה יבחר הרב שיהיה נציג הציונות הדתית בבחירות על משרת הרב הראשי האשכנזי | הרב אריאל: "היו לנו 'צרות של עשירים' המוכיחות את תפארתו של הציבור ורבותיו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/05/23 22:00 י בסיון התשפג

ישיבה אחת - והכרעה: כך יבחר מועמד הציונות הדתית לרב הראשי האשכנזי
כנס רבנים. אילוסטרציה, צילום: אריה מינקוב

אחרי שפרסמנו ב"חדשות כיפה" את רשימת הרבנים שתרכיב את ועדת הרבנים של הרב יעקב אריאל, בוועדה מפרסמים את הליך הבחירה שיוביל לבחירת הנציג שתעמיד הציונות הדתית. הוועדה תתכנס ליום אחד ובסופו יבחר הנציג שתעמיד הוועדה.

המועמדים יופיעו בפניי הוועדה לקראת ההצבעה

הוועדה צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב ברמות שפירא בבית מאיר, ויופיעו בפניה כלל הרבנים שהגישו את מועמדותם לוועדה. בסיומו של הכינוס תתקיים הצבעה שתכריע באופן סופי מי יהיה הרב המועמד מטעם הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי. בין הרבנים שצפויים להופיע בפני הוועדה ניתן למנות את הרב מיכה הלוי, הרב אליעזר איגרא, הרב מאיר כהנא ועוד.

הרב אריאל, בראש הוועדה

הרב אריאל, בראש הוועדה | צילום: דוד שטיין

הרב יעקב אריאל, מי שעומד בראש הוועדה, מסביר: "הוועדה תכלול עשרות רבנים המייצגים את כלל גווני הציונות הדתית. אנחנו שמחים שבזמן בחירת השמות לוועדה היו לנו 'צרות של עשירים' המוכיחות את תפארתו של הציבור ורבותיו. נאלצנו להסתפק בנציגות בלבד בלי האפשרות לתת למאות רבות של רבני הציונות הדתית את האפשרות להיות חלק מהוועדה, ואין זה אומר דבר וחצי דבר על אלו שבפנים אל מול אלו שלא. אישורי ההגעה של עשרות הרבנים מכלל הציבור הציוני דתי מבטאים את דברי חז"ל תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם".

התנאי של הוועדה: קבלת הדין

נזכיר כי לפי הסיכום של מפלגת "הציונות הדתית" עם מפלגת ש"ס הרב הראשי האשכנזי יהיה דתי-לאומי והראשון לציון יהיה חרדי-ספרדי. תנאי ראשוני שקבעה הוועדה למתמודדים הוא שכל מועמד שיתייצב בפניה וישתף איתה פעולה - יתחייב שלא להתמודד ככל שלא יבחר על ידה. בימים הקרובים צפויה לפרסם הוועדה את רשימת המתמודדים שיפיעו בפניי הוועדה.