הדרישה של גיטי קליינרמן: "הסיפור שלו מעניק לנו כוח ותקווה"

אמו של הנער הנעדר במירון נפגשה עם משפחתו של שלום רוטבן, הצעיר שאותר בירדן אחרי שנתיים של היעלמות. משפחות הנעדרים דרשו הקמת יחידה מיוחדת לאיתור נעדרים ולטיפול במשפחותיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 17:14 י בסיון התשפג

הדרישה של גיטי קליינרמן: "הסיפור שלו מעניק לנו כוח ותקווה"
גיטי קליינרמן ומשפחתו של שלום רוטבן, צילום: טל מרום

גיטי קליינרמן, אמו של הנער הנעדר מוישי קליינרמן, נפגשה היום (ג') עם משפחתו של שלום רוטבן בקריית מלאכי. כזכור, רוטבן אותר בערב חג השבועות האחרונות בבית חולים פסיכיאטרי בירדן, לאחר שנתיים של היעדרות. הצעיר בן ה-26 סבל מפוסט טראומה בעקבות מבצע עמוד ענן, ובמהלך מבצע שומר החומות נעלמו עקבותיו. סטודנט ערבי ישראלי שהגיע לבית החולים המקומי בירדן שוחח איתו ואף הצליח ליצור קשר עם אמו. 

שתי אמהות הנעדרים, זה שחזר וזה שעוד לא, ישבו ושוחחו יחד ארוכות. הן סיפרו על חוסר הוודאות, הימים והלילות בלי שינה ועל חוסר היכולת לתפקד. השתיים חיזקו אחת את השניה וייחלו יחד למציאת מוישי וחזרתו הביתה במהרה. גיטי קליינרמן הוסיפה כי אם שלום חזר אחרי שנתיים, היא מאמינה שגם מוישי יחזור ולא מאבדת תקווה לרגע. 

יחידה לאיתור נעדרים ולטיפול במשפחותיהם 

במהלך המפגש, בני משפחות רוטבן וקליינרמן יצאו בקריאה לממשלת ישראל להקים יחידה לאיתור נעדרים ולטיפול במשפחות הנעדרים. "אני לא מעכלת שמצאנו אותו. זה היה כל כך קשה", סיפרה מרים רוטבן, "החוסר הידיעה מה קורה עם הבן זה דבר נורא". עוד הוסיפה כי כל שבת נהגה להתפלל על מוישי ויתר הנעדרים, "ואנחנו נמשיך להתפלל". 

הנער מוישי קליינרמן

הנער מוישי קליינרמן, עדיין נעדר צילום: באדיבות המשפחה

גיטי קליינרמן הוסיפה כי הסיפור של שלום רוטבן מעניק לה כוח ותקווה. דוד, אחיו של שלום, אמר כי על מדינת ישראל למנוע את הסבל שהוא מנת חלקן של משפחות הנעדרים. "יש להקים גוף מקצועי לאיתור נעדרים שישלב אמצעים אלקטרוניים ואנשי מקצוע כדי שלא יקרה עוד מקרה הבא. שאם חלילה יהיה עוד נעדר, תוך כמה שעות אפשר יהיה למצוא אותו בריא ושלם".

עוד הוסיף, "המון מדינות בעולם למדו מעם ישראל איך להילחם בטרור. זה יותר גרוע מטרור. חוסר הוודאות של משפחות של אדם שנעדר זה נורא יותר מטרור. הגיע הזמן שמדינת ישראל תרים את הכפפה ותקים גוף מקצועי מאד שישלב את כלל הטכנולוגיות".