הנרצח בפיגוע בצפון השומרון: מאיר תמרי הי"ד, אב לשניים

הנרצח בפיגוע הירי סמוך לחרמש הוא מאיר תמרי, תושב חרמש, אב לשני ילדים בני שנה ושלוש. תמרי נורה כשנסע ברכבו סמוך ליישוב חרמש, ומת מפצעיו בבית החולים | כוחות צה"ל במצוד אחר המחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 14:48 י בסיון התשפג

הנרצח בפיגוע בצפון השומרון: מאיר תמרי הי"ד, אב לשניים
הנרצח, מאיר תמרי הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הירי סמוך לחרמש הוא מאיר תמרי, תושב חרמש, אב לשני ילדים קטנים, בני שנה ושלוש. מאיר התחתן עם טל בת היישוב חרמש, והגיע ליישוב חרמש לפני ארבע שנים, שם הם מגדלים את ילדיהם. בימים האחרונים הם סיימו לבנות את ביתם, בית שמאיר בנה במו ידיו. 

בסביבות השעה 11:30 בבוקר נורה תמרי מרחב חולף בכניסה ליישוב חרמש מספר פעמים ונפצע קשה מאוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, פינו אותו לבית החולים הלל יפה, אליו הגיע עם פגיעה אנושה ולמרות המאמצים של הצוות הרפואי נקבע מותו.

מאיר תמרי ז"ל, הנרצח בפיגוע

מאיר תמרי הי"ד, הנרצח בפיגוע. צילום: באידיבות המשפחה

כוחות  צה"ל החלו בסריקות אחר המחבלים, ופרסו מחסומים במרחב, כאשר על פי החשד המחבלים ירו מרחב חולף שבעה כדורי רובה M16, ונמלטו לכיוון ג'נין. לפי מועצת שומרון, פיגוע הירי התרחש בצומת הסמוכה לישוב חרמש, ליד המחסום במקום - שלא היה מאויש על ידי חיילים ואינו פעיל.

קציני צה"ל בזירת הפיגוע

קציני צה"ל בזירת הפיגוע צילום: דובר צה"ל

יוסי דגן: "בשורה קשה מאוד, הלב נשבר יחד עם כל המשפחה הישוב ועם ישראל כולו"

 "כואב כל כך להגיד את זה עכשיו, אבל כולנו מבינים. הכתובת הייתה על הקיר. היה אפשר למנוע את הפיגוע הזה", אמר יוסי דגן, ראש מועצת שומרון: "הפיגוע התרחש מספר מטרים ממחסום שאם היה פעיל הפיגוע הזה היה נמנע. התחננו שיחזירו את המחסום, התרענו שנשלם בדם ולא נענינו. אם ממשלת ישראל לא הייתה נכנעת  ללחץ בינלאומי, ומסירה את המחסומים הבטחוניים, כולל המחסום הזה,  מאיר היה כאן איתנו היום, והערב היה שוב צוחק ומשחק עם ילדיו הקטנים ואשתו טל".

מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס בזירת הפיגוע

מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס בזירת הפיגוע צילום: דובר צה"ל