לקראת הריסה: צה"ל מיפה את בית המחבל שרצח את בנות משפחת די

צה"ל מיפה את ביתו של אחד המחבלים שביצע את הפיגוע בחמרה בו נרצחו בנות משפחת די הי"ד, ואת בית המחבל שהכווין את הפיגוע בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 08:09 י בסיון התשפג

לקראת הריסה: צה"ל מיפה את בית המחבל שרצח את בנות משפחת די
חיילים במהלך המיפוי, צילום: דובר צה"ל

כחודשיים לאחר הפיגוע האכזרי בחמרה בו נרצחו האחיות מאיה ורינה די ואימם לאה (לוסי) די הי"ד, הלילה (ב') צה"ל מיפה את ביתו של אחד המחבלים שביצע את הפיגוע. בנוסף מיפו בצה"ל גם את בית המחבל שהכווין את הפיגוע בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך הי"ד לפני כשמונה חודשים.

מתכוננים להריסת בית המחבלים

במהלך הלילה מיפו הלוחמים במחנה הפליטים עסכר הישן שבעיר שכם את ביתו של חסן סולימאן קטנאני, שהיה מהמחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בחמרה שבבקעה בו נרצחו בנות משפחת די הי"ד. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, ירו הכוחות לעבר חשוד שהשליך לעברם בקבוק תבערה ומטענים. זוהתה פגיעה.

האחיות רינה ומאיה די הי"ד |

האחיות רינה ומאיה די הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

בפעילות נוספת שהתקיימה בעיר שכם, מיפו הלוחמים את ביתו של חסאם בסאם בשיר אסלים, שהכווין את הפיגוע בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

כזכור גם אתמול צה"ל פעל להריסת בתי מחבלים כשהאלוף יהודה פוקס הוציא צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל עבד אלפתאח ח'רושה, שביצע בחודש פברואר האחרון את פיגוע ירי בכפר חווארה, בו נרצחו האחים סמל-ראשון הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב הי"ד. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו של המחבל. 

חייל בפעילות

חייל בפעילות צילום: דובר צה"ל