למרות מאמצי הרופאים: נקבע מותו של הפצוע מהפיגוע בחרמש

צעיר כבן 30 נורה מרכב חולף סמוך ליישוב חרמש ופונה לבית החולים במצב קשה מאוד, שם נקבע מותו | כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבל ופרסו חסמים במרחב

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 11:54 י בסיון התשפג | עודכן בתאריך 30/05/23 14:06

למרות מאמצי הרופאים: נקבע מותו של הפצוע מהפיגוע בחרמש
זירת הפיגוע בחרמש, צילום: מועצה אזורית שומרון | דוברות מבצעי מד"א

נרצח בפיגוע ירי בשומרון: בשעה 11:39 התקבל דיווח על פיגוע ירי מרחב חולף בכניסה ליישוב חרמש. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, פינו לבית החולים הלל יפה גבר כבן 30 שנורה מספר פעמים ונפצע קשה מאוד, הפצוע הגיע עם פגיעה אנושה ולמרות המאמצים הכבירים של הצוות הרפואי, הצוות נאלץ לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחה. מבית החולים נמסר כי הוא משתתף בצערה של המשפחה.

כוחות  צה"ל החלו בסריקות אחר המחבלים, ופרסו מחסומים במרחב, כאשר על פי החשד המחבלים ירו מרחב חולף שבעה כדורי רובה M16, ונמלטו לכיוון ג'נין. לפי מועצת שומרון, פיגוע הירי התרחש בצומת הסמוכה לישוב חרמש, ליד המחסום במקום - שלא היה מאויש על ידי חיילים ואינו פעיל.

"ראיתי את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה עם פצעי ירי בגופו"

חובש רפואת חירום במד"א יהודה הורביץ סיפר: "הייתי בשטח פתוח סמוך לחרמש כששמעתי את קולות הירי ובמקביל קיבלתי דיווח ממוקד מד"א על הפצוע. הגעתי במהירות לש"ג וראיתי את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד עם כוח רפואה של הצבא שהגיע במהירות למקום הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של הצבא לבית החולים כשמצבו קשה". 

יוסי דגן על פיגוע הירי: דורש מהממשלה לצאת למבצע צבאי

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן הגיב לפיגוע הירי ואמר כי, "פיגוע ירי קשה של תושב שלנו מחרמש, שנסע ברכבו בכביש ראשי לכיוון היישוב בצמוד למחסום ביטחוני שהוסר מסיבות של לחצים בינלאומיים על ממשלת ישראל".

לדבריו: "הפיגועים האלו היו יכולים להימנע! זאת מציאות שבה המחסומים הביטחוניים לא קיימים, זה עולה לנו בדם. אני דורש מהממשלה לצאת למבצע צבאי. לאסוף את הנשק ולסגור כבר את המחסומים הביטחוניים אנחנו משלמים בדם".

הרכב שנורה בחרמש

הרכב שנורה בחרמש צילום: מועצה אזורית שומרון

נזכיר כי אתמול ירי בוצע לירי לעבר כוח צה"ל שביצע פעילות הגנת צירים על ציר 60, סמוך לקריית ארבע. כוחות צה"ל השיבו בירי לעבר מקור הירי, ללא נפגעים.  נגרם נזק לאמבולנס צבאי. הכוחות ברקו אחר החשודים.

הרכב שנורה בחרמש

הרכב שנורה בחרמש צילום: קרדיט: מועצה אזורית שומרון