ברוך דיין האמת: הרב גרשון אדלשטיין הלך לעולמו בגיל 100

ברוך דיין האמת: זקן הרבנים החרדי, הרב גרשון אדלשטיין נפטר בבית החולים מעיניי הישועה, לאחר שנרשמה החמרה קשה במצבו הרפואי | הלוויתו תתקיים בשעות הצהריים בבני ברק

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 09:58 י בסיון התשפג | עודכן בתאריך 30/05/23 10:04

ברוך דיין האמת: הרב גרשון אדלשטיין הלך לעולמו בגיל 100
הרב גרשון אדלשטיין, צילום: Aharon Krohn/Flash90

אבל במגזר החרדי: מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין הלך לעולמו היום (ג') בגיל 100, לאחר החמרה במצבו הרפואי. הרב אדלשטיין פונה בערב חג השבועות לבית החולים מעייני הישועה לאחר שעבר אירוע לבבי, ובעקבות שינוי במדדים וקשיי נשימה. הוא שימש כראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ונשיא ועד הישיבות. מועד הלווייתו ככל הנראה יתקיים בשעות הצהריים בבני ברק.

הרב גרשון אדלשטיין

הרב גרשון אדלשטיין צילום: David Cohen/Flash90

הנשיא הרצוג: "מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לרב אדלשטיין. "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל. הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה".

"תפיסתו התורנית-יהודית שמצאה את ביטויה לא אחת בעקרונות החינוכיים שאותם הורה לרבים - ראתה את העם ולא פחות מכך את האדם. זה אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תנחומים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו. יהי זכרו ברוך".

נתניהו: "שמו הטוב יינשא בפי כל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד לרב וסיפר על דמותו הייחודית. "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ''ל, שכל חייו היו קודש. הוא מעולם לא קיבל זאת כדבר המובן מאליו. אדרבה, האחריות לעיצוב דמותם הרוחנית של המוני בית ישראל הדריכה אותו יומם ולילה. הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקשב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד".

עוד הוסיף ואמר כי "שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו. שמו הטוב יינשא בפי כל – בדור הזה ובדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה

הרב אדלשטיין נולד בשנת 1923 בשומיאץ' שברוסיה לרב צבי יהודה אדלשטיין שכיהן כרב העיירה. בשנת 1934, עלה עם משפחתו לארץ ישראל והיעד הראשון שלהם בארץ היה ביקור בביתם של הרבנים אברהם יצחק הכהן קוק והרב איסר זלמן מלצר. לאחר מספר חודשים, השתקעה המשפחה ברמת השרון בעקבות מינויו של אביו לרב המקום. בגיל 12 החל הרב ללמוד בישיבת לומז'ה שבפתח תקווה ועשר שנים לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת פוניבז' אצל הרב שמואל רוזובסקי.

הרב אדלשטיין

הרב אדלשטיין צילום: Aharon Krohn/Flash90

בשנת 1948, נישא הרב אלדשטיין לרבנית לרבנית הניא רחל והחל לשמש בר"מ מן המניין בישיבה. בשנת 2000, מונה הרב לראש הישיבה יחד עם הרב ברוך דב פורבסקי. בנוסף, כיהן כנשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ונשיא ועד הישיבות. במהלך חייו חיבר הרב אדלשטיין חיבורים רבים, ביניהם: הערות וביאורים על סדר הרמב"ם, הערות וביאורים על הש"ס, זכרון יעקב, אסיפת שמועות, דרכה של תורה ועוד.