החרם החרדי על אנג'ל נכשל: ממוצע המכירות גדל בחצי מיליון שקלים

עמר בר-לב הגיע להפגנה מול ביתו של הרב אדלשטיין, והציבור החרדי קרא לחרם על המאפייה הגדולה | בתכנית "הצינור" פורסם כי המכירות רק גדלו לאחר החרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 22:50 כה באייר התשפג

החרם החרדי על אנג'ל נכשל: ממוצע המכירות גדל בחצי מיליון שקלים
משאיות אנג'ל, צילום: Abir Sultan/Flash 90

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית קיימו הפגנה מול ביתו של הרב אדלשטיין - ובין המפגינים שהגיעו היה גם עמר בר-לב, המשמש בחברת אנג'ל כיו"ר הדירקטוריון. בציבור החרדי זעמו על בר-לב והחלו בחרם על מאפיות אנג'ל. אלא שגיא לרר פרסם בתכנית "הצינור" כי החרם רק הגביר את מכירותיה של החברה.

"שימו לב: שבוע לפני החרם - מכירות ב-8.6 מיליון. ממוצע שבועי אחרי החרם - 9.1 מיליון"

"שימו לב: שבוע לפני החרם - מכירות ב-8.6 מיליון. ממוצע שבועי אחרי החרם - 9.1 מיליון. כלומר, החרם הגביר את המכירות. בדקנו גם את כל השנה שעברה: הממוצע השבועי הוא 8.9 מיליון. כלומר, המכירות בפיק גם ביחס לממוצע השנתי".

אחרי שעיתונאים רבים ניסו להבין את הנתונים, כתב לרר: "הפרסום לא הגיע מהם. בדקנו אותו בדיוק באותה מתודה שבדקנו חרמות שאנחנו ארגנו בשעתו. התוצאות אז אגב, כששיתפנו פעולה ימין, שמאל, חרדים, ערבים, היו נפילות של 30 אחוז. אולי נחזור לזה שהציבור מחרים יחד את העושקים במקום אחד את השני?".

הרב סתיו מזהיר מתוצאות החרם על אנג'ל: "צריך להיזהר מאוד"

כזכור, בעקבות החרם הרב דוד סתיו הזהיר מהשימוש בכלי הזה. "חרם זה כלי שמשתמשים בו בהלכה במקרי קיצון. גדולי ישראל, בתי דין מכריזים על חרמות. חרמות שנעשים על ידי הרשתות חברתיות, אלו חרמות מאוד מסוכנים. מצד אחד יש משהו מאוד מפתה באפקטיביות של הכלי הזה, ציבור שלם נמנע מלקנות מוצר או נמנע מלהיכנס לפתחו של אדם, אבל מהצד השני זה חרב פיפיות. היום קבוצה מסוימת מטילה חרם, מחר קבוצה השנייה תטיל חרם ואז במקום לדבר על נושאים כואבים, כולל זה שקבוצה מרגישה שפגעו בכבודו של המנהיג שלה, מתחילים לריב. לכן צריך להיזהר מאוד מהשימוש בכלי הזה".