ארה"ב נגד הישיבה בחומש: "סותר את ההתחייבויות של הממשלה"

משרד החוץ האמריקני פרסם הודעה כי הוא מתנגד להקמת הישיבה בחומש וטוען כי הממשלה הנוכחית הפרה את הבטחתה: "מוטרדים מההחלטה לאפשר הקמת נוכחות קבועה במקום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 19:00 ט בסיון התשפג

ארה"ב נגד הישיבה בחומש: "סותר את ההתחייבויות של הממשלה"
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חודש לאחר שעבר חוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון,  תלמידי ישיבת חומש הקימו את במבצע חשאי לאורך כל הלילה (א') את הישיבה במקומה הקבוע על אדמות המדינה על פי הנחייתו של שר הביטחון, יואב גלנט ושל אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס. בעקבות כך, משרד החוץ האמריקני פרסם הערב הודעה נגד הבנייה בחומש וטוען כי הממשלה הנוכחית הפרה את הבטחתה לא לבנות במקום.

"מוטרדים מההחלטה של ישראל לאפשר הקמת נוכחות קבועה חומש, דבר שסותר את ההתחייבויות ראש הממשלה לשעבר שרון לנשיא ג'ורג' בוש וסותר את התחייבויות הממשלה הנוכחית בישראל לממשל ביידן", נכתב בהודעה של משרד החוץ האמריקני.

ג

ג'ו ביידן, חוגג צילום: shutterstock

"צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש"

כזכור, במבצע שהתאפשר בעזרת תרומות מהארץ ומהעולם, השתתפו תלמידי ישיבת חומש ומתנדבים שהגיעו לסייע. בסיום העבודות לפנות בוקר, הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למקום קבע מזוזה בכניסה לבית המדרש של הישיבה, ובירך: "רגע היסטורי - צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש".

צילום: ישיבת חומש

דגן הוסיף ואמר כי מדובר בצעד משמעותי להתיישבות צפון השומרון. "לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא, עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש". 

בן גביר: "רגע היסטורי מרגש"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מסר כי "הקמת הישיבה בחומש היא רגע היסטורי מרגש ומסמלת את המעבר מממשלת חורבן, לבניין ופיתוח של כל מדינת ישראל". עוד בירך השר את חברת הכנסת לימור סון הר מלך: "תושבת חומש לשעבר, שיזמה והעבירה את התיקון לביטול החוק הגזעני לגירוש יהודים מצפון השומרון". גם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, אמר כי "כל מי שההתיישבות בארץ ישראל חשובה לו, התרגש מהבשורה על הקמת מבנה הישיבה 18 שנה לאחר הגירוש מצפון השומרון".