אילון מאסק צייץ - משרד הבריאות הישראלי הגיב: "פייק ניוז מסוכן"

כתבה טענה כי בישראל לא מתו צעירים בריאים מקורונה והבעלים של טוויטר חיזק בתגובה. חשבון הטוויטר של משרד הבריאות הגיב למאסק וטען כי צעירים בריאים אכן מתו מקורונה והוסיפו: "אילון, לצערינו זה לא כל מה שהנתונים מראים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 16:54 ט בסיון התשפג

אילון מאסק צייץ - משרד הבריאות הישראלי הגיב: "פייק ניוז מסוכן"
מאסק, במשרד הבריאות הגיבו, צילום: shutterstock

הציוץ והתגובה: אילון מאסק הרגיל אותנו כבר שהוא לא חושש להיכנס לעימותים ברשת החברתית שרכש, אך הפעם הוא הסתבך עם משרד הבריאות הישראלי. מאסק הגיב לחשבון שטען כי נתוני משרד הבריאות הישראלי מוכיחים כי אף צעיר בריא לא מת מקורונה, במשרד הגיבו לאיש העסקים מהחשבון הרשמי והפריכו את טענותיו.

הבלוג שהתחיל הכל טען: בישראל לא מתו צעירים מקורונה

הכל החל כאשר עמוד טוויטר מאומת בשם zerohedge, שהוא למעשה בלוג ליברטריאני ימני הציג כתבה מהאתר שלו תחת הכותרת: "נתונים ישראליים מראים: אפס צעירים בריאים מתו מקוביד -19". מאסק עצמו הגיב לציוץ והידהד את המילה "אפס", מה שגרם למשרד הבריאות להגיב.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "בישראל מתו צעירים מקורונה" צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"אילון, לצערינו זה לא מה שכל הנתונים מראים. פייק ניוז זה מסוכן"

בתגובה צייץ היוזר הרשמי של משרד הבריאות הישראלי וטען כי מדוב בפייק ניוז: "אילון, לצערינו זה לא מה שכל הנתונים מראים. פייק ניוז זה מסוכן". בהמשך מסבירים במשרד כי "משרד הבריאות נשאל על נתוני מחלות כרוניות והסביר שאין לנו גישה לרישומים קליניים, סיפקנו את הנתונים המצומצמים הזמינים".

במשרד הוסיפו: "הנתונים היו זמינים רק לגבי 27 אנשים - 7.5% מ-356 הצעירים שמתו מקורונה בישראל. אנו יודעים מרופאים שצעירים בריאים אכן מתו מקורונה ובתקווה שמידע על כך יהיה זמין בעתיד הקרוב מקופות החולים".