העיתונאית הישראלית במהלך נגד מאסק: "הגיע הזמן לסגור את העסק"

הכתבת הפוליטית והמדינית של זמן ישראל, טל שניידר, הודיעה כי היא תפסיק לפרסם בטוויטר כמחאה להשעיית החשבונות של עיתונאים רבים על ידי אילון מאסק

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/22 12:49 כב בכסלו התשפג

העיתונאית הישראלית במהלך נגד מאסק: "הגיע הזמן לסגור את העסק"
אילון מאסק, צילום: shutterstock

הרשת החברתית טוויטר חסמה הלילה (ו') לשבעה ימים את חשבונותיהם של כמה עיתונאים בכירים מסוכנויות החדשות האמריקאיות, בהם דוני אוסאליבן מרשת CNN, ריאן מק מה- New York Times ודרו הארוול מ-Washington Post, לאחר שסיקרו בזמן האחרון את המיליארדר, אילון מאסק, הבעלים הטרי של הרשת החברתית.

 "הגיע הזמן לסגור פה את העסק"

כמחאה להחלטה זו, העיתונאית הישראלית והכתבת הפוליטית-מדינית של זמן ישראל,טל שניידר, שמנהלת עמוד טוויטר פעיל עם עשרות אלפי עוקבים, הודיעה כי היא תתחיל לפרסם את הדיווחים שלה בפוסט ניוז ולא ברשת החברתית של מאסק.

צילום: Flash90

"אחרי שאילון מאסק השעה את חשבון הטוויטר של 789 אלף עוקביו, הגיע הזמן לסגור פה את העסק. מאסק חיסל הלילה פה עוד תריסר עיתונאים וחשבונות מעקב אחר מטוסי מנהלים. אתחיל מחר לפרסם בפוסט ניוז", צייצה שניידר.

"סיכנו את משפחתי": אלון מאסק השעה חשבונות של עיתונאים בטוויטר

כאמור, לטענת מאסק, ההחלטה על ההשעיית החשבונות של העיתונאים באה בעקבות חשיפת מידע אישי, שעלולה לסכן אותו ואת משפחתו. "למתוח עליי ביקורת כל היום זה בסדר גמור, אבל לחשוף את המיקום שלי בזמן אמת ולסכן את המשפחה שלי - זה לא", צייץ מאסק.

בתגובה לההשעיה, ברשת CNN כתבו כי "ההשעיה הבלתי מוצדקת של מספר עיתונאים, ביניהם דוני או'סאליבן, מדאיגה אבל לא מפתיעה. חוסר היציבות והתנודתיות ההולכת וגוברת בטוויטר צריכה להדאיג את כל מי שמשתמש בפלטפורמה״.