ברוך דיין האמת: השופט בדימוס יעקב טירקל הלך לעולמו

שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל, הלך לעולמו בגיל 88 | נתניהו: "הייתה תרומה גדולה למערכת המשפט בישראל ולחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 14:20 ט בסיון התשפג | עודכן בתאריך 29/05/23 14:32

ברוך דיין האמת: השופט בדימוס יעקב טירקל הלך לעולמו
שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, צילום: Hadas Parush/Flash9

ברוך דיין האמת: יעקב אבי ברוך טירקל הלך היום (ב') לעולמו, בגיל 88. טירקל היה מבכירי המשפטנים בישראל כיהן כשופט בית המשפט העליון במשך עשור ובשל אורח חייו המסורתי וציטוטיו הרבים מהמשפט העברי, כונה כ"שופט הדתי" של בג"ץ.

בנוסף, מילא השופט טירקל שורת תפקידים שונים: בין השאר כיהן כיושב ראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, היה חבר חבר הנאמנים הוועד הפועל ויושב ראש ועדת החוקה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יו"ר הוועדה לתיקון חוק הירושה, יו"ר הוועדה לציון חסידי אומות העולם של יד ושם, יו"ר הוועדה המייעצת לשמות רחובות בירושלים, יו"ר הוועדה לבחירת יקירי ירושלים ועוד. 

נתניהו: הייתה לו תרומה גדולה למערכת המשפט בישראל ולחברה הישראלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם דברי ניחומים: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק לבנו למשפחתו של שופט בית-המשפט העליון לשעבר, יעקב טירקל ז"ל. לשופט טירקל הייתה תרומה גדולה למערכת המשפט בישראל ולחברה הישראלית.  הוא היה אדם בעל יושרה עמוקה, תבונה רבה ואהבה עזה למדינה. מאבקו הנחוש לניצחון האמת מצא את ביטויו, בין היתר, בהפרכת ההתקפות השקריות נגד מדינת ישראל. מורשתו המשפטית של השופט טירקל תמשיך להיות מקור השראה לשנים רבות". 

צילום: Miriam Alster/ Flash90

בתנועה לאיכות השלטון ספדו לשופט המנוח: "בשנים האחרונות שימש השופט טירקל כראש הועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ובכך שימש כשומר סף של השירות הציבורי. עמדתו האיתנה של טירקל על מפתן דלתו של שירות המדינה, עזרה לשמור על השירות הציבורי של כולנו נקי יותר ואיכותי יותר. לכתו מעמנו היא אבדה גדולה לעולם המשפט ולשירות הציבורי. יהי זכרו ברוך".