כיפת ברזל ימית: הושלמו בהצלחה סדרת ניסויי ירוט ימי

כוחות הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים רב מערכתית בשכבות ההגנה השונות, ביניהם ניסויים במערכת ההגנה האווירית מהים "כיפת מגן" (כיפת ברזל ימית), שהתמודדה בהצלחה עם איומים מתקדמים על תשתיות ונכסים אסטרטגיים ב"מים הכלכליים" של מדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 11:02 ט בסיון התשפג

כיפת ברזל ימית: הושלמו בהצלחה סדרת ניסויי ירוט ימי
סער 1, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

זרוע הים בצה"ל ומנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם חברת רפאל והתעשייה האווירית, השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מספר מערכות ובראשן מערכת "כיפת מגן" בתצורה ימית מספינת מגן, סער 6, אל מול מגוון איומים מתקדמים. לוחמי שייטת הסטי"לים (שייטת 3, ספינות הטילים) הובילו את הפעלת המערכת בניסוי, כחלק מתהליך מבצוע מערכות הנשק בספינות המגן.

סער 2

סער 2 צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

במהלך הניסוי נבחנו טכנולוגיות חדשות 

בסדרת הניסויים נבחנו מספר תרחישים המדמים איומים קיימים ועתידיים, שעימם עשויות ספינות המגן להתמודד בזמן עימות, כגון: רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. בניסוי שולבו מערכות הספינה במערך ההגנה הרב-שכבתי ונבחנו טכנולוגיות חדשות להגברת האפקטיביות המבצעית של מערך ההגנה האווירית בים וביבשה. הצלחת הניסוי היא אבן דרך חשובה נוספת בפיתוח המערכת, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירות הלחימה השונות של צה"ל.

על פי הודעת משרד הביטחון, "כיפת מגן" היא נדבך משמעותי במערך ההגנה העצמית והמרחבית של ספינות המגן ומהווה קפיצת דרך משמעותית הן ליכולות הקיימות בהגנת הנכסים והאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל במרחב המים הכלכליים, והן לעליונות הימית של מדינת ישראל בזירה.

סער 3

סער 3 צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

סער 4

סער 4 צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון