בסוריה מדווחים: ישראל תקפה באזור דמשק

לאחר שלושה שבועות ללא תקיפות: על פי דיווחים זרים, בסיס הגנה אווירית סורי בו שהו פעילי חיזבאללה ונמל התעופה הבין-לאומי של דמשק הופצצו על ידי חיל האוויר הישראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 07:21 ט בסיון התשפג

בסוריה מדווחים: ישראל תקפה באזור דמשק
תקיפה בסוריה, ארכיון, צילום: shutterstock

לראשונה מאז התקבלה חזרה לליגה הערבית,  דווח הלילה (ב') על תקיפה ישראלית בסוריה. ברשתות הערביות דיווחו כי במהלך הלילה הותקפו מוקדים מרכזיים בדמשק, ביניהם בסיס הגנה אווירית סורי בו שהו פעילי חיזבאללה וכן בסביבת נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק., והתקיפות יוחסו לחיל האוויר הישראלי. 

זו התקיפה הראשונה מזה שלושה שבועות המיוחסת לישראל, כאשר האירוע הקודם אירע בתחילת החודש בעיר חלב שבצפון המדינה, ובמהלכו נהרג חייל סורי ונפצעו עוד שבעה בני אדם. גורמים רשמיים במדינה ייחסו את התקיפה לישראל, ודיווחו כי בעקבות התקיפה, הושבת שדה התעופה הבין-לאומי בעיר.  

על פי פרסומים זרים, האתרים שהותקפו לא היו שייכים לצבא סוריה, אלא לתשתיות לוגיסטיות ששימשו את חיזבאללה בהעברת נשק איראני מסוריה ללבנון. על פי הדיווח, התקיפה הגיעה ימים ספורים לפני משלוח נשק חריג שהיה צריך לעבור מסוריה ללבנון.

בשאר אסד

בשאר אסד צילום: shutterstock

סוריה חזרה לליגה הערבית

נזכיר כי לפני מספר ימים, לראשונה מאז 2012, נציגים סוריים השתתפו בפסגת הליגה הערבית שהתקיימה ביום שישי האחרון בעיר ג'דה שבמערב סעודיה. סעודיה הזמינה את אסד לפסגה, לאחר שהמנהיגים הערבים הסכימו להחזירה לחיק הארגון מוקדם יותר החודש. יש לציין כי החברות של סוריה בליגה הערבית הוקפאה בנובמבר 2011, בעקבות מלחמת האזרחים שהחלה במדינה, מלחמה שהביאה למותם של יותר מחצי מיליון בני אדם.