מפתיע: נתניהו ונשיא של מדינה עויינת ישתתפו באותו הכנס

נתניהו הוזמן אתמול על ידי שגריר איחוד האמירויות בישראל להשתתף בוועידת האקלים שתיערך בדובאי בנובמבר הקרוב. מי שעוד צפוי להגיע הוא נשיא סוריה, בשאר אל אסד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/23 11:17 ג בסיון התשפג

מפתיע: נתניהו ונשיא של מדינה עויינת ישתתפו באותו הכנס
נתניהו ואסד | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90, shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן אתמול על ידי שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, להשתתף בוועידת האקלים שתיערך בדובאי בנובמבר הקרוב. מי שצפוי להגיע גם כן לוועידה הוא נשיא סוריה בשאר אל אסד. עבדול חכים נעימי, הממונה על שגרירות איחוד האמירויות בדמשק, העביר את ההזמנה לנשיא סוריה במהלך פגישתם ביום ראשון, כך דווח בסוכנות הידיעות הסורית, SANA. 

אין זו הזמנה רשמית ראשונה שקיבלה לאחרונה סוריה, בת בריתה של איראן. לראשונה מאז 2012, נציגים סוריים השתתפו בפסגת הליגה הערבית שהתקיימה ביום שישי האחרון בעיר ג'דה שבמערב סעודיה. סעודיה הזמינה את אסד לפסגה, לאחר שהמנהיגים הערבים הסכימו להחזירה לחיק הארגון מוקדם יותר החודש. יש ליין כי החברות של סוריה בליגה הערבית הוקפאה בנובמבר 2011, בעקבות מלחמת האזרחים שהחלה במדינה, מלחמה שהביאה למותם של יותר מחצי מיליון בני אדם.

הביקור באמירויות טרם הגיע

לאחר הבחירות האחרונות, התראיין נתניהו לעיתונאית האמריקאית בארי וויס, וחשף בפניה כי הביקור הראשון שלו בחו"ל כראש ממשלה, יהיה לאיחוד האמירויות "כדי להבהיר את רצינות כוונותיו" להשקיע ביחסים עם מדינות ערב. ביקור זה טרם הגיע.