לאחר הכרזת ארדואן - הרצוג בירך: "נמשיך לפעול יחד"

עם כ 52 אחוזי הצבעה, לאחר ש98% מהקולות נספרו, ארדואן ימשיך לכהן כנשיא טורקיה. הנשיא מזה 20 שנה פנה לתומכיו: "אני רוצה להודות לכל אחד מבני האומה שלנו ששוב נתן בנו אמון" | הרצוג: "ברכותי לנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן על ניצחונו בבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 21:13 ח בסיון התשפג | עודכן בתאריך 28/05/23 23:25

לאחר הכרזת ארדואן - הרצוג בירך: "נמשיך לפעול יחד"
ארדואן, הרצוג בירך, צילום: shutterstock

כלי תקשורת רשמיים בטורקיה פרסמו הערב את תוצאות הבחירות של סיבוב הבחירות השני במדינה, לאחר ספירה של 98% מהקולות, לפיהן נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בדרך לניצחון- עם 52%, מקולות הבוחרים, בעוד יריבו קיליצ'דראולו עם 47% אחוזים מהקולות.

"אני רוצה להודות לכל אחד מבני האומה שלנו ששוב נתן בנו אמון"

ארדואן יצא מארמונו באיסטנבול והכריז: "אני רוצה להודות לכל אחד מבני האומה שלנו ששוב נתן בנו אמון עם האחריות לשלוט במדינה בחמש השנים הבאות", עוד אמר הנשיא כי, "אני מקווה שנהיה ראויים לאמון שלכם כמו שהיינו במשך 21 שנה. נהיה יחד עד הקבר". 

כאמור מדובר בסיבוב הבחירות השני בטורקיה, לאחר שבסבב הראשון ארדואן לא הצליח להשיג מעל 50 אחוז מהקולות. אחוז ההצבעה בסבב הבחירות השני היה בין 84% ל-85%, ב- 4% נמוך יותר משיעור ההצבעה בסיבוב הראשון לפני כשבועיים.

צהרצוג, בירך את ארדואן. ילום: Yonatan Sindel/Flash90

כידוע, ארדואן שולט בטורקיה מעל 21 שנה, במהלך כהונתו נקט בעמדה איסלאמיסטית קיצונית, והפך את  את המשטר בטורקיה ממשטר פרלמנטרי למשטר נשיאותי. בנוסף, ארדואן מחזיק במדיניות אנטי-ישראלית ופרו-פלשתינית, על אף שבשנים האחרונות יחסי החוץ של ישראל-טורקיה השתפרו. 

נשיא המדינה הרצוג בירך את ארדואן לאחר הניצחון בבחירות: "ברכותי לנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן על ניצחונו בבחירות. אני משוכנע שנמשיך יחד לפעול למען חיזוק והרחבת הקשרים הטובים בין טורקיה וישראל".