הרצוג שוחח עם ארדואן: "ישראל מחויבות לשמירה על הסטטוס קוו בהר הבית"

הנשיאים שוחחו הערב ביוזמת ארדואן, שהביע את דאגתו מהמצב בישראל. הרצוג הדגיש: "לישראל מחויבות נחרצת לשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בכלל ובהר הבית בפרט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/04/23 22:50 יז בניסן התשפג

הרצוג שוחח עם ארדואן: "ישראל מחויבות לשמירה על הסטטוס קוו בהר הבית"
הרצוג. ברקע הר הבית, צילום: Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (ש') עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, שיזם את השיחה בכדי להביע דאגתו לאור ההסלמה הביטחונית בישראל ועל המצב בירושלים והר הבית.

בפתח דבריו ביקש הנשיא ארדואן לשלוח את תנחומיו לנשיא המדינה ולעם בישראל על הפיגועים הקשים שארעו במהלך החג והשבת.  נשיא המדינה הודה לנשיא טורקיה על התנחומים ובתגובה לדברי הנשיא ארדואן הדגיש כי "לישראל מחויבות נחרצת לשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בכלל ובהר הבית בפרט". 

עוד הוסיף הנשיא כי איראן באמצעות זרועותיה, לרבות חמאס, "מובילה מערכה במספר חזיתות במטרה לערער את היציבות באזור, ומפעילה טרור על בסיס הסתה בין-דתית המתמקדת במצב בירושלים". הנשיא הצביע על פרסומים שקריים בתקשורת הערבית ובכלל זה הפצת סרטונים ישנים או שאינם עדכניים במטרה לעודד הסתה המובילה לטרור. נשיא המדינה הדגיש כי "יש לפעול בשיתוף פעולה נרחב ככל הניתן במלחמה כנגד הטרור, בכל מקום ומקום".

מבית הנשיא נמסר כי נשיא טורקיה בירך את העם בישראל בחג פסח שמח ונשיא המדינה מצידו ביקש לחתום את שיחתם באיחולי רמדאן כרים לנשיא טורקיה ובני עמו.