סערת "חוק העמותות" דניאלה וייס נגד החלטת הממשלה: פתח להשתלטות האנטישמיות על המדינה

יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, הביעה את דאגתה בעקבות החלטתו של נתניהו להסיר את "חוק העמותות" מסדר היום של הממשלה: "ממתי אנחנו נכנעים לתכתיבים של אירופה? מתי היא עשתה לנו משהו טוב?"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/05/23 15:51 ח בסיון התשפג

דניאלה וייס נגד החלטת הממשלה: פתח להשתלטות האנטישמיות על המדינה
דניאלה וייס, צילום: Sraya Diamant/Flash90

"חוק העמותות", החוק שנועד לגבות מיסים מתרומות של מדינות זרות לארגונים ועמותות בישראל, אמור היה לעלות היום (א') לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, אלא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לעצור את החקיקה בשל לחץ בין-לאומי. בעקבות ההחלטה, מספר ארגוני ימין ביקרו בחריפות את ההחלטה וקראו לממשלה לא להיכנע ללחצים בין-לאומיים.

פעילת הימין ויו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, הביעה בשיחה עם חדשות כיפה את דאגתה בעקבות ההחלטה של ראש הממשלה וטוענת כי הדיון צריך להתנהל סביב השאלה איך מאפשרים העברת כספים של ממשלות זרות לארגונים ועמותות בישראל ולא רק על שאלת הטלת המס על התרומות.

המכתב של ארגוני הימין לממשלה צילום: ללא

"זאת השתלטות האנטישמיות על המדינה ועל הממשלה"

"אני הפעם מופתעת מאוד", פתחה וייס את דבריה, "התרגלתי שממשלת ישראל רגילה להיות כפופה לתכתיבים של ארצות הברית. זה מאוד עצוב ומצער אך יש סוג של מוסכמה של הידברות מתמשכת בין שתי הממשלות. אבל ממתי אנחנו נכנעים לתכתיבים של אירופה? מתי היא עשתה לנו משהו טוב?". 

ישיבת הממשלה הבוקר

ישיבת הממשלה הבוקר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר נחלה סבורה כי העברת כספים ממדינות אירופה מסכנת את מדינת ישראל. "מה קרה לממשלה שהיא בכלל משאירה אפשרות של העברת כספים של ממשלות אירופה לארגונים שהם נגד הציונות? למה ממשלות זרות מתערבות בכלל במה שקורה? כסף זה אם כל חטאת וזה פחד אלוקים. זאת חידה  לא פתורה וזה פתח להשתלטות האנטישמיות על המדינה ועל הממשלה".

"העיסוק העיקרי צריך להיות ביטול מוחלט של האופציה הזאת"

לטענתה של וייס, הדיון צריך להתנהל סביב השאלה איך הממשלה מאפשרת העברת כספים של ממשלות זרות לעמותות שמטרתם להפוך את ישראל המדינה למדינת כל אזרחיה. "אני חושבת שלא צריך כסף משום מדינה. צריך לדון בשאלה איך אנחנו בכלל מאפשרים פתח לדבר הזה. הכסף שנותנת ארצות הברית נועד לסייע לנו להתמודד עם הבעיות ביטחוניות במזרח התיכון בעוד מטרתם של מדינות אירופה היא לחזק את הערבים ולהפוך חלילה את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. העיסוק העיקרי צריך להיות ביטול מוחלט של האופציה שממשלה זרה מעבירה כספים לעמותה בישראל".