"וואו, מחיאות כפיים סוערות": חברת הכנסת מהליכוד תוקפת את החלטת נתניהו

חברת הכנסת טלי גוטליב זועמת על הממשלה ועל כך שנעצרה חקיקת "חוק העמותות", בשל לחץ בין-לאומי: "חס וחלילה שאחרי אישור התקציב הדו שנתי נמשיך לייצר תמונות ניצחון. במקום זה חוק העמותות ירד מהפרק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/23 07:34 ח בסיון התשפג

"וואו, מחיאות כפיים סוערות": חברת הכנסת מהליכוד תוקפת את החלטת נתניהו
טלי גוטליב | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חוק העמותות", החוק שנועד לגבות מיסים מתרומות של מדינות זרות לארגונים ועמותות בישראל, אמור היה לעלות היום (א') לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש (ש') לעצור את החקיקה בשל לחץ בין-לאומי. חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, תקפה את ההחלטה של ראש הממשלה. 

"מחיאות כפיים סוערות"

גוטליב כתבה זועמת בחשבון הטוויטר שלה: "וואו, 'כל הכבוד' לממשלה. חס וחלילה שאחרי אישור התקציב הדו שנתי נמשיך לייצר תמונות ניצחון. במקום זה חוק העמותות ירד מהפרק. אחלה. נמשיך לאפשר לעמותות לקבל תמיכה ומימון ממשלות זרות גם אם הכסף יממן בעקיפין או במישרין טרור. מחיאות כפיים סוערות".

באתר ynet פורסם כי  בימים האחרונים מספר מדינות הביעו התנגדות עזה לחוק העמותות. בין ההשאר: ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה, שבדיה, בלגיה, אירלנד ואף האיחוד האירופי. בסוף השבוע פנו באופן אישי שר החוץ של בריטניה ג'יימס קלברלי ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק לשר החוץ אלי כהן, וביקשו ממנו שישראל לא תקדם את חוק העמותות. על פי הדיווח כהן השיב שישראל לא תקבל התערבות בענייניה הפנימיים וגם לא בנושא הישראלי-פלשתיני.

על פי הצעת החוק: 65% מס על תרומות ממדינות זרות

את חוק העמותות יזם חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד. על פי ההצעה, תרומות שיתקבלו מטעם ממשלות זרות לא יוכרו כתרומות ממוסד ללא מטרות רווח. כתוצאה מכך 65% מסך התרומה ייגבה כמס, ויבוטלו זיכויי המס של המדינות התורמות. יש לציין כי חוק כזה עשוי לפגוע בארגוני שמאל ועמותות פרו-פלשתיניות, זו אינה הפעם הראשונה שהצעת חוק כגון זו נבלמת על ידי גורמים בין לאומיים.

בראיון ל"רדיו צפון" הסביר קלנר כי הוא בקשר עם ראש הממשלה, "הוא רוצה לבחון את הדברים, יש לו את הראיה ואת התמונה הרחבה ואני מכבד אותו על כך, אני לא חושב שהוא מתקפל, הוא יודע מה זה לחץ".