החרדים במתקפה על הדרישה של עוצמה יהודית: "דבר מסוכן"

הממשלה דנה בהצעת ההחלטה של השר יצחק וסרלאוף, ומי שהביעו התנגדות הם השרים משה ארבל ויצחק וגולדקנופף | ראש הממשלה: "אני לא רוצה להנחות לקיים דיון, אני רוצה לקבוע מדיניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 14:32 ח בסיון התשפג

החרדים במתקפה על הדרישה של עוצמה יהודית: "דבר מסוכן"
השר משה ארבל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד לעוצמה יהודית, הממשלה דנה היום (א') בישיבתה השבועית בהצעת החלטה לפיה יינתן משקל מכריע לערכי הציונות בתהליכי קבלת ההחלטות וגיבוש המדיניות של משרדי הממשלה, והעדפתם על פני ערכים אחרים. את קידום ההחלטה בממשלה מוביל שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף. 

"מתפתח פה דבר מסוכן"

יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר, שבפתח ישיבת הממשלה תקף את היועמ"שית גלי בהרב מיארה על רק התנגדותה להצעה, אמר כי הוא "מבין לגמרי למה היועצת לא כתבה חוות דעת כתובה כי קשה לה להודות שהיא נגד הציונות. אני צובט את עצמי שאני צריך להסביר החלטה כל כל חשובה והיסטורית! אנחנו מאבדים את הנגב והגליל. ההחלטה הזו תאפשר להעדיף ערכים של יהוד הגליל - בהתיישבות ואת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".

השר יצחק וסרלאוף אמר כי יש אפליה נגד יהודים. "אם אתה מוסלמי או דרוזי, אז אתה מקבל 91 אחוזים הנחה על הקרקע אם אתה יהודי, אתה מופלה לרעה. בשם ערך השוויון מאבדים את המדינה, אני כשר לא יכול להקים ישובים יהודים. מנחם בגין הקים תוכנית של מצפים, היום אי אפשר".

השר משה ארבל התריע: "החלטת הממשלה צופה את פני העתיד. ערך מכריע לחיילי צה"ל, זה מסוכן, זה דמוגרפיה שעולה יום אחרי כהונת השר יאסרו עדיפות ליוצאי צבא. צריך למצוא את הנוסח הנכון".

מאיר פרוש: "מתפתח פה דבר מסוכן". 

השר עמיחי שיקלי אמר בכאב: "גני ילדים נסגרים. במשגב, ב-2010 היו 500 ילדים, היום רק 200 יהודים. הכל נסגר".

"אני לא רוצה להנחות לקיים דיון, אני רוצה לקבוע מדיניות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב: "לא מוכן לסבול דבר כזה, (צועק) מוסדות התכנון קובעים מדיניות בעצמם. אומרת לי המשנה ליועמ"שית 'בוא נקיים דיון', אני לא רוצה להנחות לקיים דיון, אני רוצה לקבוע מדיניות. המצב אבסורדי. בכל מקרה ההצעה הזו חשובה, צריך להעביר אותה כאן בנוסח שהובא".

השר יריב לוין טען מנגד: "זה לא יפתור את הבעיה. מבפנים השינוי חייב לבוא משינוי עמוק ויסודי מתוך מערכת המשפט".

השר יואב גלנט התריע גם הוא: "סכנה לגליל, ערבה סכנין, מנדה, ואנחנו מדברים על יישובים של 400 יהודים, יש רצף בגליל לרעתינו".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: