גלי בהרב מיארה צפויה להתנגד להצעת "הציונות - ערך מכריע" שתעלה בממשלה

בהתאם להסכם הקואליציוני עם עוצמה יהודית, הממשלה תעלה היום בישיבתה את הצעת החלטה הקובעת כי ערכי הציונות יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב החקיקה והפעולות של הממשלה | השר וסרלאוף: "ההחלטה תאפשר לנו לתת עדיפות ללוחמים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/23 08:26 ח בסיון התשפג

גלי בהרב מיארה צפויה להתנגד להצעת "הציונות - ערך מכריע" שתעלה בממשלה
גלי בהרב מיארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד לעוצמה יהודית, נכללה בסדר היום של ישיבת הממשלה שתיערך היום (א') הצעת החלטה לפיה יינתן משקל מכריע לערכי הציונות בתהליכי קבלת ההחלטות וגיבוש המדיניות בכלל משרדי הממשלה וזרועותיה. את קידום ההחלטה בממשלה מוביל שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף. ההצעה צפויה לקבל את התנגדותה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה. 

"להניף שוב את דגל ישראל בראש התורן, ללא בלבול וללא מורא"

נוסח ההחלטה קובע כי "ערכי הציונות, כפי שהם באים לידי ביטוי בחוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי, מדיניות הפנים והחוץ, החקיקה והפעולות של הממשלה וכלל יחידותיה ומוסדותיה, הן בשלב עיצוב המדיניות הציבורית והן בשלב ההטמעה והביצוע של המדיניות הציבורית וזאת מבלי לגרוע מהעקרונות המעוגנים בחוקי היסוד".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הסביר כי היום צריך לומר במפורש דברים שפעם היו מובנים מאליהם: "הציונות היא ליבת הערכים של המדינה היהודית. לכבוד שנתה ה-75 של מדינת ישראל אנחנו מחזירים את ערכי הציונות למקומם הראוי כערכים שינחו את כלל פעולות הממשלה. נבחרנו על ידי הציבור בדיוק לשם מטרה זו – להניף שוב את דגל ישראל בראש התורן, ללא בלבול וללא מורא".

השר יצחק וסרלאוף אמר כי מדובר בהחלטה היסטורית שמשמעותה "'ציונות לפני הכל'. נמשיך להניף את דגל הציונות למען ההתיישבות וכוחות הביטחון בכל משרדי הממשלה, כדי לבסס ולחזק את זיקת העם היהודי לארץ הזאת. ההחלטה תאפשר לנו לתת עדיפות ללוחמים בפרט ולמשרתים בכלל ולחזק את ההתיישבות בנגב ובגליל".