"אנחנו ניאבק" מהפכה בגלי צה"ל: רזי ברקאי ויעל דן יעזבו, ברדוגו יחזור

לקראת מהפכה בגל"צ: מ"מ מפקד גל"צ דני זקן מתכוון שלא לחדש את החוזים של השדרנים הוותיקים שביקרו את הממשלה, להחזיר את ברדוגו וכן להביא נשות תקשורת מערוץ 14

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 13:18 ח בסיון התשפג

מהפכה בגלי צה"ל: רזי ברקאי ויעל דן יעזבו, ברדוגו יחזור
העיתונאי דני זקן מונה למפקד גל"צ, צילום: דוברת גל"צ-גלגלצ

לפני כשלושה חודשים העיתונאי דני זקן נכנס לתפקידו החדש כממלא מקום מפקד תחנת גלי צה"ל. בתחילת החודש פרסמנו כי זקן שואף להרחיב את הגיוון האנושי בתחנה, והבוקר (א') נראה כי הוא מתחיל לפעול בנושא.

"על הכוונת של זקן כל מי שלא ימני וביביסט"

על פי פרסום של "דה-מרקר" בכוונת זקן להדיח שדרים ותיקים שהשמיעו טון ביקורתי כלפי הממשלה והרפורמה המשפטית, כאשר בין היתר מדובר ברזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן הוותיקים. "על הכוונת של זקן כל מי שלא ימני וביביסט",טוענים מקורות בגל"צ. לדבריהם, זקן מתכנן להוציא לפועל את המהלכים כבר בתחילת חודש יולי.

עוד אומרים המקורות בגלי צה"ל כי זקן סולל את הדרך לשובו של הפרשן יעקב ברדוגו שעזב את התחנה בטונים צורמים בפברואר 2022. בפרסום הובאו דבריו של מקור בתחנה, שלדבריו, הבעיה נעוצה במעורבות של אדם אחד: ברדוגו, שנחשב מקורב מאוד לזקן, השניים אף הגישו יחד תוכנית אקטואליה יומית ברדיו גלי ישראל עד מינויו של זקן למ"מ מפקד גל"צ. בכיר בתחנה אומר: "הקול הוא מן הסתם קולו של דני זקן - אבל הידיים, ידי יעקב ברדוגו. אנחנו ניאבק. זו לא פעם ראשונה שאנחנו נאבקים".

מקורות נוספים טוענים: "מי שמנהל את גל"צ בפועל, הם ברדוגו ושר התקשורת שלמה קרעי". לדברי מקורות אחרים, זקן נמצא בקשר ישיר עם הלשכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, של גלנט ושל קרעי.

"לא רוצה אנשים שיחוו את דעתם"

בכיר בתחנה מספר כי מאז שזקן הגיע לתחנה, הוא החל לעבוד על שינויים. "דני אומר את הדברים די בגלוי. בסוף יוני מסתיימים החוזים האישיים של כל הפרילנסרים כולל רינו, יעל ורזי. הוא מדבר במקביל על זה שהוא לא רוצה אנשים שיחוו את דעתם. בלי פובליציסטיקה, רק עיתונאים שעושים עיתונות נקייה".

מקורבים לתחנה מעריכים כי זקן בוחן שילוב של נשות תקשורת כמו ליטל שמש, שרה בק, יערה זרד ומגי טביבי מערוץ 14; ושירית אביטן מ"ישראל היום" — כמגישות פוטנציאליות.

הסוף למהדורת החדשות: החלטה דרמטית בגלי צה"ל

השינוי הראשון שהביל זקן התרחש בשבוע שעבר. מאזיני תחנת הרדיו הצבאית התרגלו לשמוע מדי ערב את מהדורות החדשות של ערוצי הטלוויזיה, 12 ו-13. אך זקן החליט על שינוי ברצועת השידור ועל הפסקת שידוריהן של מהדורות החדשות של ערוצי הטלוויזיה. 

על פי הפרסום של "דה מרקר", אחד העיתונאים בתחנה מבהיר כי ההחלטה הגיעה מכיוון שלדבריו, זקן קיבל מסרים מקרעי, כי אם התחנה משדרת את מהדורות החדשות המרכזיות של 12 ו-13 עליו יהיה לשדר גם את זו של ערוץ 14. זקן, כך על פי הערכות, לא רצה בכך.

תגובת גלי צה"ל: "פועלים בעצמאות עיתונאית"

מגלי צה"ל נמסר לדה מרקר בתגובה: "גל"צ הוא גוף שידור ציבורי-צבאי. מ"מ מפקד גל"צ מוביל תהליכים לביסוס קו עיתונאי־מקצועי. כחלק מהמהלכים יש דיונים פתוחים עם עיתונאי התחנה ועם מומחים מבחוץ. כך כונסה ועדת אתיקה מקצועית של טובי המומחים, העומלת על עדכון הקוד אתי לפי אמות המידה של כלי התקשורת המובילים בעולם. השינויים נעשים דרך שיח רחב עם כלל הנוגעים בדבר בתחנה.

"הטענה לשילוב מגיש כזה או אחר, כחלק מניסיון להטות את שידורי התחנה, משוללת כל יסוד. סיקור האירועים וההתרחשויות הפוליטיות והאחרות נעשה וייעשה לפי אמות מידה מקצועיות בלבד וללא הטיה. צוות התוכן הבכיר של התחנה דן בלוח השידורים של גלי צה"ל, בעדכונו ובשיפורו כל העת — אם וכאשר יהיו שינויים בתפקידים אלה או אחרים, תימסר הודעה. הטענה כאילו נעשתה פנייה לעיתונאיות שצוינו בפניה אינה נכונה. כמו כן, נבהיר כי מפקד גלי צה"ל, כמו התחנה כולה, פועלים בעצמאות עיתונאית מלאה וחופש עריכתי מוחלט, מתוקף חוק. לשר התקשורת, כמו כל גורם אחר, אין ולא תהיה נגיעה בשידורי גלי צה"ל".

דני זקן סירב להגיב. ממשרד הביטחון, מהשר קרעי ומעורכי הדין של ברדוגו לא נמסרה תגובה.