החזרה של אבי מעוז וההודעה החריגה של שר החינוך

שר החינוך יואב קיש מגיב לחזרתו של אבי מעוז לממשלה ולרשות לזהות יהודית, ומודיע כי אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד בראשותו: "כל הסמכויות היו ונשארו בידי משרד החינוך בלבד" | תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית: 120 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 09:43 ח בסיון התשפג

החזרה של אבי מעוז וההודעה החריגה של שר החינוך
אבי מעוז חוזר למשרד ראש הממשלה |, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום חמישי האחרון, שלושה חודשים אחרי שהחליט להתפטר מתפקידו כסגן שר, יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, צפוי לחזור לממשלה כשיתמנה היום (א') שוב לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. בעקבות חזרתו של מעוז, שר החינוך יואב קיש הבהיר הבוקר אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד בראשותו. 

"כל הסמכויות היו ונשארו בידי משרד החינוך בלבד"

קיש צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בהמשך לפרסום בעקבות מינויו של אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה, מבקש להבהיר: אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד. כל הסמכויות היו ונשארו בידי משרד החינוך בלבד", כך כתב קיש וצירף צילום רלוונטי מהחלטת הממשלה. 

ההוכחה של שר החינוך קיש

חיזוק הזהות הלאומית היהודית באמצעות פרויקטים שונים

דרכו של מעוז חזרה לתפקיד סגן השר נסללה לאחר שנפתרו המחלוקות התקציביות בנוגע ל"רשות לזהות לאומית יהודית" עליה הוא אמון. תקציבה הרשות יעמוד השנה על 120 מיליון שקלים, ובשנה הבאה היא תקבל 165 מיליון. לפי פירוט ייעודי לתקציב שאושר לרשות, חלק גדול ממנו ישמש ל"חיזוק הזהות הלאומית היהודית באמצעות פרויקטים שונים", ועל כך הגיב קיש.

חלק מתקציב הרשות יושקע ב"פיתוח והקמה של מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור, ובלבד שהדבר לא יפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך. מערכת זו תפותח על ידי הרשות לזהות לאומית יהודית ותהיה מערכת נפרדת מהמערכות של משרד החינוך. ככל שיתבקש מידע ממשרד החינוך, זה יועבר על פי שיקול דעתו".

בנוסף יוענקו "סיוע ותמיכה במוסדות החינוך בתחום הזהות הלאומית-יהודית, בתיאום עם שר החינוך ובהסכמתו", וכן "פרסום לציבור הרחב בנושאי העמקת הזהות הלאומית-יהודית וחיזוקה".