אחרי ההסכמות עם נתניהו: אבי מעוז חוזר לממשלה

יו"ר מפלגת נעם יחזור לממשלה כבר ביום ראשון, לאחר שהמחלוקות התקציביות בנוגע לרשות לזהות יהודית, עליה הוא מופקד, הוסדרו | ביום שישי איים מעוז כי אם הכספים לא יועברו כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים הוא יצביע נגד התקציב

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 22:01 ד בסיון התשפג

אחרי ההסכמות עם נתניהו: אבי מעוז חוזר לממשלה
אבי מעוז | , צילום: Erik Marmor/Flash90

שלושה חודשים אחרי שהחליט להתפטר מתפקידו כסגן שר, יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, חוזר לממשלה. בישיבת הממשלה שתתקיים ביום ראשון, ימונה מעוז לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. דרכו חזרה לתפקיד סגן השר נסללה לאחר שנפתרו המחלוקות התקציביות בנוגע לרשות לזהות יהודית עליה הוא אמון.

התפטרות מהממשלה ואיום ההצבעה נגד התקציב

לפני כניסת השבת פנה מעוז למזכיר הממשלה יוסי פוקס, ואיים כי יצביע נגד אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2024 אם הרשות לזהות יהודית לא תקבל את התקציבים שלה כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים: "צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו. משמעות הדברים שהקואליציה מצטמקת ל-63 חברי כנסת בלבד".

נציין כי בסוף חודש פברואר פנה מעוז לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמכתב שהעביר לו הודיע על הפסקת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. "הנני מודיע על התפטרותי מתפקידי כסגן שר במשרד ראש הממשלה", כתב.

64 תומכים מול 56 מתנגדים

לפנות בוקר, בתום לילה של הצבעות, הצביעו חברי הכנסת ואישרו את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות ברוב של 64 תומכים מול 56 מתנגדים, גם חוק ההסדרים הנלווה לתקציב עבר. התקציב לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-514 מיליארד שקל.