מבצע מגן וחץ

פיצויים לעסקים שנפגעו במבצע "מגן וחץ": אלו התנאים

כשבועיים לאחר סיום מבצע מגן וחץ פורסמו התקנות המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים הממוקמים עד 40 ק"מ מרצועת עזה| בצלאל סמוטריץ': "תושבי עוטף ישראל מגלים בשנים האחרונות עוצמות מיוחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 18:54 ד בסיון התשפג

פיצויים לעסקים שנפגעו במבצע "מגן וחץ": אלו התנאים
כיפת ברזל, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום (ד') תקנות לתשלום פיצויים לעסקים בדרום שנפגעו במבצע "מגן וחץ". התקנות שגובשו ברשות המסים, מסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים הממוקמים עד 40 ק"מ מהרצועה, ונפגעו כלכלית במהלך מבצע 'מגן וחץ'. התקנות יובאו בהמשך לאישור ועדת הכספים ומחולקות לשלושה מסלולים אפשריים.

המסלולים המלאים:

  • מסלול שכר עבודה – בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה ומוצע לקבוע סכום קצוב של 470 ₪ ליום עבודה לכל עובד. מסלול זה רלוונטי בשל היעדרות עובדים המועסקים במוסדות חינוך שנסגרו לפי הנחיות פיקוד העורף, הורים שנעדרו מעבודתם כדי להשגיח על ילדיו וכן עובדים עם מוגבלות ועובדים המתגוררים עד 7 ק"מ מהרצועה.
  • מסלול מחזורים – בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 400,000 ש"ח לעוסק. עסקים מענף המסחר והשירותים לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, כי לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים. 
  • מסלול חקלאים – פיצויים לפי מספר עובדים בשטח החקלאי וקרבתו לגדר המערכת.  
השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגדיר את החוסן הלאומי כנדבך מרכזי בביטחון ישראל, ושיבח את תושבי העוטף, "תושבי עוטף ישראל מגלים בשנים האחרונות עוצמות מיוחדות של גבורה ויכולת עמידה ומאפשרים לנו כממשלה לפעול בנחישות מול הטרור".  לסיום הבטיח, "החלק שלנו כממשלה הוא לתת להם גב מלא ולוודא שהם לא נפגעים כלכלית. זה מה שאנחנו עושים עכשיו. נמשיך לעמוד לימין תושבי העוטף".