מבצע מגן וחץ

חינם לתושבי הדרום: אתרי מורשת, מוזיאונים והצגות בכל הארץ

על רקע המתיחות הביטחונית בדרום והחשש מהסלמה, מגוון אתרי תיירות בכל רחבי הארץ מזמינים את תושבי הדרום לבקר בחינם. ביניהם: תיאטרון הבימה, תיאטרון הקאמרי, מרכז מורשת בגין וחופי הכנרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 14:30 יח באייר התשפג

חינם לתושבי הדרום: אתרי מורשת, מוזיאונים והצגות בכל הארץ
כינרת, צילום: איגוד ערים כינרת

על רקע מבצע "מגן וחץ" בעזה שחל היום (ג'), וההיערכות הביטחונית לסבב ממושך יותר של לחימה, בדרום נערכים להסלמה. בתוך כך, ארגונים רבים, ביניהם מוזיאונים, מוסדות תרבות, תיאטראות ועיריות הביעו סולידריות ופתחו שירותים והופעות חינמיות עבור תושבי העוטף. הרשימה המלאה לפניכם:

תיאטרון הקאמרי: תושבי העוטף מוזמנים להצגות ללא תשלום

מהערב (ג') ועד מוצאי שבת, כל ההצגות המוצגות בימים הקרובים יהיו פתוחות בפני תושבי העוטף. להזמנות: 03-6060900 

  • עוץ לי גוץ לי
  • גרושים
  • מותו של סוכן
  • הבן של מושיקו הגדול
  • פוטוגרף 51
  • רינג

תיאטרון הבימה: תושבי העוטף מוזמנים להצגות ללא תשלום

התיאטרון הלאומי הבימה מחזק ומזמין את תושבי עוטף עזה להגיע הערב ללא תמורה להצגות ישראליות, כחול לבן. ההטבה תקפה להערב (ג') 9.5, בהצגת ת"ז בקופות התיאטרון לפרטים נוספים: מוקד קופות הבימה 03-629-5555.

  • "עוד חוזר הניגון", מחזה מוזיקלי על חייו של נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר
  • "אידה", סיפורה של אידה נודל, אסירת ציון
  •  "מלון סוף העולם", מחזה ישראלי בשילוב שנסונים צרפתיים מאת רובי פורת שובל

רובי פורת שובל ונאור זילברמן מתוך "מלון סוף העולם" צילום: אור דנון

מרכז מורשת בגין: בירושלים מזמין את תושבי הדרום לבקר בחינם

לאור המצב הביטחוני בדרום, מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים מזמין את תושבי הדרום ועוטף עזה לבקר במוזיאון בגין והכניסה ללא תשלום. הכניסה תתאפשר בימים שלישי ורביעי, 10.5-9.5 בין השעות 16:30-9:00. בתיאום טלפוני: 02-56562020 ובהצגת תעודת זהות.

בית יגאל אלון ליד הכנרת - סיורים מודרכים חינם לתושבי הדרום

בבית יגאל אלון על שפת הכנרת מצטרפים לתמיכה בעוטף עזה ופותחים את השערים לתושבי העוטף ללא תשלום. ניתן ליהנות מסיורים מודרכים הכוללים את הסירה העתיקה מגינוסר (בת אלפיים שנה), תערוכות אודות יגאל אלון, תערוכת כנרת - סיפורה של הימה מנקודות מבט שונות לאורך ההיסטוריה, תערוכת שביל הסנהדרין ועוד. הכניסה חינם בהצגת תעודה מזהה בקופת האתר.

המרכז החוויתי בבית הציונות הדתית - כפר הרא"ה 

מתוך רצון לעטוף את תושבי הדרום בשעה מאתגרת זו, המרכז החינוכי בית הציונות הדתית בכפר הרא"ה מזמין את תושבי הדרום לסיור חוויתי במרכז המבקרים במקום ללא עלות. המרכז החוויתי בבית הציונות הדתית, הפותח את שעריו לתושבי הדרום בעת הזו, מציג בעזרים טכנולוגיים מתקדמים את הדרך הארוכה אותה עברה הציונות הדתית בצורה המבטאת את המגוון הרחב של הזרמים בתוך התנועה. במהלך הסיור משתתפים המבקרים בדיוני עומק על השאלות והנושאים שעולים בו. 
טלפון ליצירת קשר: 04-6777233. מיקום: כפר הרא"ה.

בית הציונות הדתית

בית הציונות הדתית צילום: ברוך גרינברג

מתחם טחנת הרוח מונטפיורי משכנות שאננים 

קבוצת JLM מחבקת את תושבי הדרום ופותחת את שעריי הטחנה בחינם למשפחות וקבוצות מעוטף עזה. במסגרת הביקור במתחם הקבוצות יוכלו לבחור בין הפעילויות הבאות בחינם (חלקן או כולן):
1. סיור קבוצתי מודרך במתחם טחנת הרוח בחינם.
2. סדנה חוויתית של הפעלת כנפי הטחנה וטחינת חיטה באבן ריחיים בחינם.
3. 30% הנחה לקבוצות לפארק בריחה חוויתי 

לתיאומים והגעה לקבוצות ומשפחות צרו קשר דרך האתר: 
‏www.thewindmill.co.il. או במייל: Info@zuzu.co.il

חניה חינם בכנרת עבור תושבי הדרום

בהמשך למבצע "מגן וחץ" והמצב הביטחוני בעוטף עזה והערים הסמוכות בדרום, מזמין איגוד ערים כינרת את המשפחות מהדרום לבלות ב- 12 חופי איגוד ערים כינרת השקטים, ללא תשלום עבור החניה בחניוני הרכב של האיגוד (הכניסה לחופים חינם). הזכאות להטבה - בהצגת תעודה מזהה ביציאה מהחניון, פרטים נוספים באתר איגוד ערים כינרת ובטלפון 55477*:

ההטבה בחופים הבאים: 

במזרח הכינרת-  כינר, דוגית, כורסי, חלוקים, גולן, לבנון, סוסיתא
במערב הכינרת- ברניקי, שקמים, צינברי
בצפון הכינרת-   מפרץ אמנון

כינרת

כינרת צילום: איגוד ערים כינרת

ביה"ס שדה כפר עציון מזמין את תושבי העוטף להפוגה באמת הביאר ובחיזיון האור קולי בחינם

מאז שעות הבוקר מולאו עשרות חדרי אירוח עי תושבי העוטף שניצלו את הזמנת ביה"ס שדה. בעקבות הפניות הרבות ומתוך רצון לסייע החליטו בביה"ס שדה כפר עציון לפתוח את אמת הביאר המאפשרת חוויה תת קרקעית באמת מים עתיקה ואת החיזיון האור קולי המספר את סיפור גוש עציון בתש"ח חינם לתושבי העוטף הגרים במרחק של 7 ק"מ מגדר המערכת. האירוח יהיה עד תום המבצע וחזרת השקט מידי יום בין השעות 10:00 עד 18:00 וביום שישי בין 10:00 ל15:00

מוזיאון גוש קטיף - כניסה חינם לכל תושבי הדרום

בעקבות מבצע מגן וחץ מוזיאון גוש קטיף בירושלים מעניק  כניסה חינם לכל תושבי הדרום כולל פעילויות  ותערוכת התנ"ך בתלת מימד. בואו ללמוד על מורשת יהדות עזה וגוש קטיף והכנסו למנהרת הזמן מתקופת החשמונאים ועד לימינו אלה.  זוכרים את העבר משנים את העתיד! רחוב שערי צדק 5 ירושלים ליד שוק מחנה יהודה. פתוח מעשר בבוקר  עד 6 בערב.

הגן הבוטני בגבעת רם - ביקור חינם לתושבי הדרום

לאור המצב הביטחוני מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים את תושבי הדרום ועוטף עזה לביקור חינם בגן המשתרע על פני כ-120 דונם וליהנות מסיורים עצמאיים בחלקות הגן השונות, ביקור בחממה הטרופית ונסיעה ברכבת הפרחים ( עד השעה 14:00). הגן פתוח בשעות 09:00 עד  19:00. הכניסה בהצגת ת.ז ועד יום ראשון 14.5. לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012.

תיאטרון נא לגעת - הצגה חינמית לתושבי הדרום

תיאטרון "נא לגעת" בנמל יפו, מרכז תרבות ואמנות ייחודי מסוגו לשילוב יוצרים עם מוגבלויות שמיעה וראייה ולהיכרות הקהל הרחב עם עולמם, מזמין את תושבי עוטף עזה לצפות ללא תשלום בהצגת המערכונים הסאטירית "שיח חירשים" הערב יום ג' 9.5 בשעה 20:30, ובהצגת הדגל של התיאטרון "לא על הלחם לבדו" ביום ה' 11.5 בשעה 20:30.

להזמנות יש לפנות לטלפון 03-6330808 או באימייל welcome@nalagaat.org.il. ההטבה תקפה בהצגת תעודת זהות בקופת התיאטרון.

מרכז "נא לגעת", רציף העליה השניה, נמל יפו